Karácsony előtt, december 23-án írta kétségbeesett levelét egy kolléga, hogy felhívták a Raiffeisen Banktól, le kell tiltaniuk a bankkártyáját. "Egy órám van elmenni készpénzt felvenni. Azt leszögezték, hogy nem én voltam a hibás. Végignéztem a historyt és rajtam kívül senki sem használta" – magyaráza némileg értetlenül. A banktól még rákérdeztek az utolsó tranzakcióra, de arra a kérdésre, hogy miért tiltják le a kártyát, nem tudták megmondani az okot. Utánajártunk, mi történhetett.
Ahogy a magyar bankok általában, a Raiffeisen Bank is azt a gyakorlatot követi, hogy amint egy bankkártyával kapcsolatban visszaélés gyanúja, például, hogy a kártyát lemásolták, adatait ellopták, felmerül – általában a partnerek (VISA, MasterCard, elfogadóbankok) visszajelzése alapján -, a kártyát a lehető legrövidebb idő alatt letiltjuk – nyilatkozták kérdésünkre a banknál.
Ilyen esetben a letiltás díjmentes, új kártyát ugyancsak ingyenesen biztosítanak az ügyfeleknek. Az új kártya elkészítése általában két-három munkanapot vesz igénybe.
A gyanús esetek 99 százalékában végül nem történik visszaélés, ha azonban mégis, akkor a Raiffeisen Bank megtéríti a kárt ügyfelének. Évente két-három alkalommal fordul elő, hogy több ország, több kártyakibocsátóját érintő visszaélés történik, a Raiffeisen Banknál ez általában egy-két ügyfelet érint.
A mostani esetben az egy órás határidőt a bank saját döntése alapján adta, hogy karácsonykor ne maradjanak pénz nélkül az ügyfelek. Tehát ez kivételes eset volt, egyébként azonnal letiltják a kártyákat. A karácsonyi letiltás néhány tucat bankkártyát érintett, pontos számot nem árultak el. Visszaélés végül ezen esetekben sem történt.