Az M7-es Zamárdi utáni szakaszára már a hetvenes, majd a kilencvenes években is voltak tervek, pénz azonban nem. A Zamárdi-Szárszó nyomvonalra 47 terv készült, ebből 1 volt elfogadható az ott élőknek és a környezetvédőknek.
A kiviteli szerződést 2004. májusában írták alá, eredetileg 2006. novemberében kellett volna átadni, de egy áttervezés miatt nyolc hónappal idén augusztusra csúszott, ezt nappal korábbi átadással kompenzálják. Az egész szakasz 14,2 kilométer hosszú, és 76 milliárd forintba került.
Elvileg szerdán délután hat órától már használhatják az autósok a balatoni autópálya utolsó hézagját, a Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométert. A három völgyhíddal, köztük az 1872 méter hosszú kőröshegyi völgyhíddal 76 milliárdért megépülő sztrádát Kóka János közlekedési miniszter avatta fel. Az Index a fontos esemény minden pillanatáról beszámolt. Fantasztikus képek, csodálatos videók, exkluzív hírek.