A martonvásári szakasz átadásából nem csináltak a mostani sztrádaavatásokhoz hasonló nagy cécót, Kádár János és Kállai Gyula ugyanis éppen akkor jött haza az NDK-ból, ami elvitte a másnapi Népszabadság címlapjának kétharmadát.
A lap hatodik oldalán lévő rövid cikk szerint az utat Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter nyitotta meg 1966. június 17-én, megjutalmazva a gyorsított munkában kitűnt dolgozókat. A szerkesztőségi kommentár szerint "biztonságosabban suhanhat most már a főváros felől a kocsi a szép Balatonra".
Az újság aznapi számának egyik apróhirdetésében apróhirdetésben valaki tihanyi telkét kínálta eladásra vagy megfelelő budapesti lakáscserére. Biztos nem tudta, hogy 41 év múlva egy viaduktban gyönyörködhet onnan.
Elvileg szerdán délután hat órától már használhatják az autósok a balatoni autópálya utolsó hézagját, a Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométert. A három völgyhíddal, köztük az 1872 méter hosszú kőröshegyi völgyhíddal 76 milliárdért megépülő sztrádát Kóka János közlekedési miniszter avatta fel. Az Index a fontos esemény minden pillanatáról beszámolt. Fantasztikus képek, csodálatos videók, exkluzív hírek.
A balatoni autópálya első, az M1-essel közös, budapesti szakaszát még 1964-ben adták át. Két évvel készült el annak folytatása a mostani elágazásig, valamint onnan Martonvásárig 530 millióért egy autóút.
Matonvásár és Zamárdi között 1971-ben készült el a bal pálya, 1975-re megépítették a jobbot Törökbálint és Balatonaliga között. Ezt negyedszázados semmittevés követte, Aliga és Zamárdi között 2002-re készült el a jobb pálya. 2004 óta adták át a Becsehely-Letenye, Balatonszárszó-Ordacsehi és Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakaszokat.
Az M7-es Zamárdi utáni szakaszára már a hetvenes, majd a kilencvenes években is voltak tervek, pénz azonban nem. A Zamárdi-Szárszó nyomvonalra 47 terv készült, ebből 1 volt elfogadható az ott élőknek és a környezetvédőknek.
A kiviteli szerződést 2004. májusában írták alá, eredetileg 2006. novemberében kellett volna átadni, de egy áttervezés miatt nyolc hónappal idén augusztusra csúszott, ezt nappal korábbi átadással kompenzálják. Az egész szakasz 14,2 kilométer hosszú, és 76 milliárd forintba került.
A martonvásári szakasz átadásából nem csináltak a mostani sztrádaavatásokhoz hasonló nagy cécót, Kádár János és Kállai Gyula ugyanis éppen akkor jött haza az NDK-ból, ami elvitte a másnapi Népszabadság címlapjának kétharmadát.
A lap hatodik oldalán lévő rövid cikk szerint az utat Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter nyitotta meg 1966. június 17-én, megjutalmazva a gyorsított munkában kitűnt dolgozókat. A szerkesztőségi kommentár szerint "biztonságosabban suhanhat most már a főváros felől a kocsi a szép Balatonra".
Az újság aznapi számának egyik apróhirdetésében apróhirdetésben valaki tihanyi telkét kínálta eladásra vagy megfelelő budapesti lakáscserére. Biztos nem tudta, hogy 41 év múlva egy viaduktban gyönyörködhet onnan.