A második legnagyobb
A Kraft az Egyesült Államokban a legnagyobb, a világon pedig a második legnagyobb élelmiszer-ipari vállalkozás. Az anyavállalat négy pontból álló növekedési tervet dolgozott ki. Ennek keretében a következő három évben legfeljebb húsz gyáregységet kíván eladni, illetve bezárni, az első körben két amerikait és egy közép-európait.
A program összesen 6000 munkavállalót érint, 1,2 milliárd dollár költséggel jár, ugyanakkor várhatóan évi négyszáz millió dollár megtakarítást hoz. A tervben szerepel még a márkaépítésbe invesztált tőke növelése, a termékportfólió átalakítása, illetve a globális jelenlét fokozása. A vállalat 2003-ban 2,6 százalékkal, 2,01 dollárra növelte részvényenkénti eredményét, ám Roger K. Deromedi vezérigazgató nem volt elégedett az eredménnyel.
A Kraft-márkák továbbra is jelen maradnak a magyar piacon. Ramon Weidinger, a magyar cég ügyvezetője szerint sokat fektettek itteni márkáik erősítésébe. A magyarországi igényeket a környező országokból látják majd el. A vállalat legfontosabb hazai márkái: a Jacobs kávék, a Sport szelet, a Milka, a 3Bit és a Piros Mogyorós. Az édesipari termékeket Pozsonyban, a kávékat Bécsben gyártják majd.