További Magyar cikkek
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója szerint a magyar légiközlekedési piac a következő években jelentősen átalakul, várakozásai szerint például a SkyEurope diszkont-légitársaság hónapokon belül kivonul a magyar és a lengyel piacról. A SkyEurope szóvivője viszont az MTI-nek máris cáfolta, hogy a cég ilyesmit tervezne.
Váradi József a Malév gyengülését prognosztizálja, annak veszteséges működésére és hagyományos pozícióinak gyengülésére hivatkozva. Az egykori Malév-vezér drámai mértékben csökkenő kapacitást és a jelenleginél jóval kisebb üzemméretet jósol volt cégének.
Drasztikus növekedés
A változásokban a Wizz Air aktív szerepet vállal, drasztikus növekedést tervez - magyarázta a Wizz Air első embere hétfői sajtótájékoztatóján.
A Wizz Air diszkont-légitársaság több mint 700 ezer utassal számol magyarországi járatain az idei pénzügyi évben, míg a teljes utasszámuk várakozásaik szerint meghaladja a 4,6 milliót - derül ki a cég anyagából. Az idén az első félévben a Wizz Air 5 százalékos kapacitásnövekedés mellett 16 százalékos utasforgalom-bővülést ért el a magyarországi járatokon.
Váradi József ismertette: tárgyalásokat folytatnak a Budapest Airport új menedzsmentjével. Reményét fejezte ki, hogy a repülőtéri díjak hamarosan olyan mértékben mérséklődnek, hogy megteremtik a további jelentős bővülés lehetőségét. A csökkenés kívánatos mértéke Váradi szerint legalább 25-30 százalék lenne. A vezérigazgató a magas költségeket okolta azért, hogy Ferihegy forgalma nem nő jelentősen. Példaként említette Lengyelországot, ahol feleakkora repülőtéri díjak mellett évről évre jelentősen nő a forgalom.
Hegedűs Judit, a SkyEurope Airlines Hungary Kft. szóvivője az MTI-nek cáfolta, hogy a légitársaság kivonulását fontolgatja a magyar vagy akár a lengyel piacról. A SkyEurope vezetőségében egyetlen bázis bezárása sem került szóba - mondta.
Budapest is tervben van
Hangsúlyozta, hogy a téli menetrend összeállítása jelenleg is folyik, a végleges változat már a budapesti útvonalakat is tartalmazza. Váradi József ugyanis azzal indokolta a SkyEurope kivonulási szándékát, hogy a téli menetrendben nincs budapesti járat a légitársaság honlapján.
Hegedűs Judit kiemelte: szemben az ultra low cost Wizz Airrel a SkyEurope prémium low cost társaságként szem előtt tartja az üzleti utasok igényeit, egyebek között ezért repül inkább elsődleges repülőterekre is.
A téli menetrend minél kedvezőbb összeállítása érdekében jelenleg is egyeztetnek a Budapest Airporttal - fűzte hozzá a szóvivő. A légitársaság hétfői közleménye szerint a SkyEurope júniusban összesen 330 ezer utast szállított, 16, 4 százalékkal többet, mint egy éve. A helykihasználtsági mutató 3,1 százalékponttal 80,8 százalékra javult. A júniussal záruló 12 hónapos időszakban a légitársaság több mint 3 millió utast szállított, ez 40,8 százalékos növekedést jelent, összehasonlítva az előző 12 hónap adatával.