További Magyar cikkek
A Polgári Légiközlekedési Hatóság arra hívta fel a figyelmet, hogy a hatályos magyar jogszabályok szerint Magyarországon bejegyzett társaság csak akkor indíthatja járatait, ha rendelkezik tevékenységi és üzembentartási engedéllyel, továbbá legalább egy az országban lajstromba vett légijárművel. Emellett szükséges a tervezett útvonalakra a kétldalú légügyi egyezményekben szabályozott kijelölés, illetve a jegyek értékesítéséhez elfogadott üzletszabályzat.
Visszaadják a pénzt
A SkyEurope az indexhez eljuttatott közleményében azt állítja, hogy nem bocsát ki repülőjegyeket, de már fogadja a foglalásokat a jövőbeni járatokra, melyek két hónap múlva indulnak. A foglalás visszaigazolásánál figyelmeztetik is a vevőt, hogy a járatok elindítása hatósági jóváhagyástól függ.
Amennyiben a SkyEurope nem kapja meg időben az engedélyt, és emiatt később indulhatnak csak a járatok, akkor visszafizeti a helyfoglalási díjat az utasoknak - ígéri a társaság.
A cég egyébként már elindította az engedélyeztetési eljárást, és reméli legkésőbb október 26-ra megkapják a szükséges engedélyeket. Az engedélyeztetés folyamata együtt zajlik a marketing kampánnyal, amelynek célja, hogy informálja a közönséget.
Négy uticél
Mint az Index már korábban megírta, az első kedvező árú járatok Londont és Párizst veszik célba november 14-től, míg ezt követően december 15-től már Milánó és Zürich is elérhető majd a SkyEurope segítségével. A négy legnépszerűbb úti-célpontnak számító európai nagyvárosba induló járatokon a jegyárak 5990 forinttól kezdődnek (ez az ár egy útra, illetékek és adók nélkül értendő).
A SkyEurope Airlines az első diszkont-légitársaság Közép-Kelet Európában, három központtal működik a régióban: Bécs-Pozsony, Budapest és Kassa.
Az easyJet élénken érdeklődik
Az utóbbi hetekben a két legnagyobb fapados légitársaság, a Ryanair és az easyJet esetében is felmerült, hogy Budapestről indítanak járatokat. "A Ryanair soha nem repül elsődleges repülőterekre, mindig másodlagos repülőterekre száll le, így Debrecen és Sármellék esélyesebb" - nyilatkozta az Indexnek Pető György, a Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója.
Szakértők szerint a fapados légitársaságok komoly fejtörést okoznak a Malévnak, vélhetően emiatt feneklettek meg a tárgyalások a magyar légügyi hatóságokkal.
Az Index megkeresésére Krebsz Adrienn, a Malév szóvivője korábban elmondta, nem kívánnak SkyEurope-pal, vagy más társasággal kapcsolatban nyilatkozni. A magyar nemzeti légitársaság ugyanakkor figyelemmel kíséri a fapados társaságok megjelenését Magyarországon, és felveszi velük a versenyt.
Pető György elmondta, Prágában, mely az easyJet egyik központjának számít, nem csökkent volna a nemzeti légitársaság forgalma. Éppen ellenkezőleg, a fapados társaság új utasokat hozott, olyanokat, akik addig mással, például busszal, vagy vonattal utaztak.
Általánosságban is elmondható, hogy a fapados társaságok utasokat hoznak a légiközlekedésben. Egy repülőteret üzemeltető társaságnak pedig a nagyobb utasforgalom nagyobb bevételt jelent, tehát mindenképpen jó.
Az is igaz, hogy a Budapest Airportnak a Malév a legnagyobb üzletfele, tehát az üzemeltetőnek is fontos, hogy a nemzeti légitársaságnak is jól menjen. Arra a kérdésünkre, hogy kikérik-e a Malév véleményét a fapados légitársaságokkal való tárgyaláskor, a kommunikációs igazgató elmondta, hogy ők napi kapcsolatban vannak a Malévval, így anélkül is tudják a véleményüket, hogy megkérdeznék.
Információink szerint az easyJet légitársaságnál a hatóságokkal megakadtaka tárgyalások, a repülőtérüzemeltetővel pedig még folynak. A fapados légitársaság egyébként élénken érdeklődik Ferihegy iránt.