Növekvő összeg
A sztráda teljes kiépülte után az állam évente 109,3 millió euró úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet az AKA Rt.-nek - a 17,4 kilométer és a 174,5 kilométer szelvények közötti - 157,1 kilométer után. A korábban, a Szegedig tartó 141,8 kilométeres pályaszakasz után évente 92,5 millió euró rendelkezésre állási díjat számoltak fel, ezt azonban csak a második szakasz kiépülte után kell fizetnie az államnak, addig 72,1 millió euró ez az összeg.
A Napi Gazdaság számításai szerint tehát a korábbi elképzelés szerint kilométerenként 652 ezer euróba került volna az államnak az M5-ös, most pedig 2006 januárjától a koncessziós időszak végéig, 2031. január 5-ig kilométerenként 695 ezer eurót kell kifizetnie a sztráda után.
A növekedést Hidvégi Gábor, az AKA Rt. vezérigazgató-helyettese azzal indokolta, hogy e harmadik szakaszon fajlagosan több felépítmény készül, mint az előző részen, s az AKA Rt. feladata lesz az M5-ös autópálya megépítése mellett az M43-as autópálya M5-ös Szeged északi csomópont és 5. számú főút közötti 3 kilométeres szakaszának megépítése, illetve a balástyai autópálya-mérnökség kialakítása is.
A beruházási költségek növekedése miatt az AKA és a neki hitelező bankok módosították a hitelszerződést, s a korábbi 750 millió euró helyett immár 900 millió euró kölcsönt vesz fel az autópálya-társaság. Az új szakasz kiépítését a Bouygues, a Bauholding és a Strabag magyarországi leányvállalatai végzik.