Kész lesz 2010-re a pécsi autópálya

2007.08.13. 15:45
A kormány szerint egészen biztosan kész lesz 2010-re az M6/M60-as autópálya Pécsig. A dunántúli sztráda megépítését a paksi önkormányzattal folyó egyeztetés nehezíti, de a GKM szerint ez nem lesz akadálya annak, hogy idén ősszel kiírják a koncessziós pályázatot a sztráda Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszára. A két másikra már kíirták.

Cáfolta azt a hétfői lapértesülést a kormányszóvivői iroda, hogy 2010-re nem készül el Pécsig az M6/M60-as autópálya. A kiadott közlemény szerint a Dunaújváros és Szekszárd közötti autópálya-szakasz megvalósítására – tervezésére, építésére, finanszírozására és üzemeltetésére – még ősszel kiírja a koncessziós pályázatot a közlekedési tárca.

A kormány ütemez

A Világgazdaság hétfői számában adta hírül, hogy a paksi önkormányzatnak nem tetszik az M6-osnak a város térségébe tervezett nyomvonala, ezért kicsi az esélye annak, hogy az eredeti terveknek megfelelően 2010-ig elkészül az M6-os Pécsig vezető szakasza. A paksi hozzájárulás híján nem tudják kiírni a Dunaújváros-Szekszárd közötti 67 kilométeres szakaszra a koncessziós pályázatot, írta a lap.

A kormányszóvivői iroda közleménye szerint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az M6/M60 autópálya építésének menetrendjét úgy ütemezte, hogy mire Pécs 2010-ben Európa kulturális fővárosa lesz, a Budapest-Pécs távolságot végig gyorsforgalmi úton lehessen megtenni. A gyorsutat – ahogy annak már meglévő részét is – ppp-konstrukcióban építik, Kóka János korábbi becslése szerint 200 milliárd forintért.

Tény ugyanakkor, hogy míg az országgyűlés már márciusban megadta a felhatalmazást arra, hogy megkezdődjön az M6-os Szekszárd és Bóly, valamint az M60-as Bóly és Pécs közötti szakaszának koncessziós közbeszerzési eljárása – az utakon négy viadukt és négy alagút létesül, szemben a korábbi, kilenc viaduktról szóló hírekkel –, a Dunaújváros-Szekszárd közötti 67 kilométerről akkor nem döntöttek, és arról azóta sincs hír (miközben a másik két szakaszról már azt is tudjuk, hogy a megépítéséért és üzemeltetéséért hárman maradtak versenyben).

Paks követel

Azt a szóvivői iroda közleménye is elismeri, hogy a GKM és a paksi önkormányzat jelenleg is egyeztet, de nem az eredetileg tervezett nyomvonal módosításáról, hanem egy további, a várost elkerülő út megépítéséről. A minisztérium jelenleg azt várja, hogy a város önkormányzata megküldje a tárcának a megállapodástervezetét – olvasható a közleményben.

A közlemény emlékeztet arra: az M6-os autópálya már elkészült Érdi-tető és Dunaújváros közti szakasza után folyik a Budapest és Érdi-tető közti út építése. Ezt az utat az eredeti tervek szerint tavaly februárban kellett volna átadni, de a legjobb esetben is csak jövő őszre lehet kész.