Az eladásról szóló döntés nélkül zárta le a Malév Rt. privatizációját az ÁPV Rt. - ismertette a vagyonkezelő igazgatóságának pénteki döntését Mészáros Tamás, az ÁPV Rt. elnöke. A hivatalos indoklás szerint a pályázók - vagyis a magyar-orosz vegyes tulajdonú Air Bridge Rt. és a magyar tulajdonosok által létrehozott ASBK Kft. - saját lehetőségeik határán tették meg vállalásaikat, s egyik ajánlat sem szolgálta teljes körűen a vagyonkezelő összetett privatizációs céljait.
Hamis állítások
Veres János pénzügyminiszter elmondta, hogy az elmúlt idők politikai szócsatáiban elhangzott állításokra - például azon fideszes kijelentésre, hogy 160 millió forintért adnák el a céget - a kormányzat a pályázat miatt nem tudott konkrétumokkal reagálni, most azonban feltárta a pályázók ajánlatait. Ebből pedig az derül ki, hogy az Air Bridge egymilliárd forintot ajánlott a Malév részvényeiért (szemben azon sajtóértesülésekkel, melyek 150 millió forintról szóltak).
A „félreértés" hátterében pedig az állhat, hogy bár valóban mindkét cég hasonló, 150 millió forintos ajánlatot tett, de miután az ÁPV Rt. csak az általa jobb ajánlatot tevő Air Bridge Rt.-vel kezdte meg a tárgyalásokat, a cég ezek során megemelte korábbi ajánlatát. A fenti körülmény miatt az nem derülhetett ki, hogy az ASBK kész lett volna-e hasonlóra, e céggel ugyanis a későbbiekben már nem folytattak tárgyalást.
Megfigyelők szerint célszerűbb lett volna, ha a vagyonkezelő az utolsó pillanatig mindkét társasággal párhuzamosan folytatta volna a megbeszéléseket, annál is inkább, mert azt maga az ÁPV Rt. is elismeri, hogy a két ajánlat üzleti tartalma közel azonos volt.
Veres János pénzügyminiszter bejelentette: csak a Budapest Airport (BA) Rt. - várhatóan az év végéig befejeződő - privatizációja után írnak ki újabb pályázatot a cég értékesítésére. Veres azért is szükségesnek tartja az értékesítést, mert a Malévet még középtávon sem érdemes állami tulajdonban tartani.