Vasutas lett Csepi Lajos és Aba Botond

2008.01.22. 13:15
Február 1-jétől Kozák Tamás, a MÁV Cargo eddigi vezetője lesz a MÁV Start vezérigazgatója. Kozák tagja volt annak az igazgatóságnak, amelyet Kákosy miniszter felmentett a január 2-i vasúti káosz miatt. Az új igazgatóságba bekerült Csepi Lajos volt Index-vezér és Gecser Ottó, a Brokernet vezérigazgató-helyettese is. A felügyelőbizottságot is megújították, annak elnöke mellett Aba Botond, bukott BKV-vezér lesz.

Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter kedden a MÁV Start rendkívüli vezetői értekezletén mutatta be a vasúti személyszállító vállalat igazgatóságának és felügyelő bizottságának elnökeit és új tagjait, valamint a társaság új vezérigazgatóját – tájékoztatott közleményben a szaktárca. A vasúti személyszállító cég élén, ahogyan az már hétfőn kiszivárgott, február 1-jétől Kozák Tamás, a MÁV Cargo jelenlegi vezérigazgatója váltja Mosóczi Lászlót.

A minisztérium közölte: az új vezérigazgatótól és a MÁV Start új vezetésétől utasbarát szemléletet vár el a miniszter, aki szerint alapvetően nem pénz kérdése, hogy a szerelvények tisztábbak, a pénztárak előtti sorok rövidebbek, a vonatok pontosabbak legyenek. Kákosy Csaba szerint január 2-án nem az okozott problémát, hogy egy téves időjárási helyzetértékelésnek köszönhetően kevesebb vonat járt. Hanem az, hogy a vasúttársaság nem kezelte megfelelően a kialakult helyzetet, nem tájékoztatta megfelelően sem a pályaudvarokon várakozó utasokat, sem a nagyközönséget – olvasható a közleményben.

A miniszteri kezdeményezés nyomán megújult, és az eddigi ötről hétfősre bővült a MÁV Start igazgatósága. A testület elnöke Csepi Lajos, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főigazgatója lett (Csepi korábban állt az Állami Vagyonügynökség élén, volt Fotex- és Index-vezér is, jelenleg az Állami Autópálya Kezelő igazgatóságának is elnöke).

Az igazgatóság tagja a vezérigazgató mellett Gecser Ottó, a Brokernet Holding vezérigazgató-helyettese, Kovács László, aki az intelligens közlekedési rendszerek szakértője a minisztériumban, Kovácsné Egedi Éva, a Pénzügyminisztérium vagyongazdálkodási főosztályvezetője, Müller János a Bankszövetség vezető tanácsadója, valamint Jándi Péter, a MÁV Zrt. kabinetfőnöke. A testületben az előző igazgatóságból csak Kozák Tamás őrizte meg a helyét (Mosóczion kívül Mateczné Németh Ágnes, Tömpe István és Hercegh Tamás volt még a testület tagja).

Az eddigi háromról ötfősre bővült a MÁV Start felügyelőbizottsága, amelyben megőrizte tagságát Dabóczi Kálmán, a GKM főosztályvezetője és Tímár János, a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakmai főtanácsadója – a harmadik eddigi tagnak, Zsákay Lászlónak összeférhetetlenség miatt kellett távoznia –, míg új tag lett Fridrich Imre, a Vasutasok Szakszervezete és Halasi Zoltán, a VDSZSZ képviseletében. Az ötödik tag, és egyben az fb új elnöke Aba Botond, a BKV bukott vezérigazgatója, aki jelenleg a Közlekedéstudományi Intézet személyközlekedési igazgatója.