Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csak 2008-ra lesz autópálya a horvát határig

2006.07.24. 13:36
Már második alkalommal függesztette fel a Közbeszerzési Döntőbizottság az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt tendert. A mostani döntést - amely határozatlan időre szól - azzal indokolták, hogy az egyik pályázó kifogásolta: az utolsó tárgyalási nap előtt alig egy nappal postázták a meghívókat. Az újabb felfüggesztés miatt várhatóan nem lesz kész 2007 végére az M7-es.

A Strabag-Hídépítő alkotta Adria konzorcium jogorvoslati kérelmére a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatlan ideig felfüggesztette az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt közbeszerzési pályázatot. Béni Gyöngyi, a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: a konzorcium azt kifogásolta, hogy a korábbi utolsó tárgyalási nap és az erről szóló meghívó között csupán egy nap telt el, amit kevésnek tartottak az alapos felkészüléshez.

Egyszer, még egyszer

A tenderkiírás szerint eredetileg 2007 december végéig át kellene adni a sztrádaszakaszt, ám mivel a döntőbizottság ez év áprilisában egyszer már átmenetileg felfüggesztette a tendert, ezért és az újabb felfüggesztés miatt 2008-ra csúszhat a szakasz megépítése és átadása. Az NA Zrt. e hét elején hirdetett volna eredményt a 35,5 kilométer hosszú sztrádaszakasz pályázatán, amelyet a már említett konzorcium kifogása akasztott meg.

A tendert még tavaly decemberben írták ki, majd idén márciusban az NA Zrt. valamennyi jelentkezőt a szerződés teljesítésére alkalmasnak tartotta, így jelentkezésüket érvényesnek minősítette. Ajánlatot tett a Zala-Somogy Konzorcium, az Adria Konzorcium, a PVT-M7 Konzorcium, a Colas Autópálya Építő Közös Vállalkozás, a Bilfinger Berger-Swietelsky M7 Konzorcium, a GranDo Autópályaépítő 2006 Konzorcium, valamint a Mota-Engil Engenharia e Construcao Sa.

Osztrák-szlovák befutó lehet

A közbeszerzési eljárás második fordulójában hat konzorcium adott be ajánlatot. Közülük a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárddal, míg a Swietelsky-Bilfinger konzorcium 46,26 milliárdot kért. A Vegyépszer-Betonút 46,29 milliárddal következett, míg a legdrágább ajánlatot 49,9 milliárddal, illetve 48,84 milliárddal a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium és a Colas adta be.

A nyertes kivitelezőnek az új autópályán kétszer két forgalmi sávot, plusz leállósávot kell építenie. A nyertesnek meg kell mozgatnia 3,2 millió köbméter földet. A pályaszakaszon meg kell építeni 39 felüljárót, egy 300 méter hosszú monolit vasbeton szerkezetű völgyhidat és 1 pár autópálya-pihenőhelyet WC-épülettel.<> <> A 36 kilométeres sztráda kivitelezésének kilométerára így átlagosan 1,1-1,3 milliárd forint, míg az M7-es új szakaszain eddig ennél jóval magasabb árak voltak jellemzők, amit csak részben magyaráz a csomópontok, lehajtók, hidak száma. A szakemberek szerint az eddigieknél élesebbnek tűnő verseny mellett az is csökkentette az árat, hogy a kiíró megváltoztatott műszaki tartalmú ajánlatokat kért a cégektől.