Átalakítja flottájának egy részét a Malév. Ennek keretében négy darab használt Bombardier Q-400-as turbópropelleres gépet állít üzembe még az idén. A főleg regionális forgalomra szánt gépek a jelenleg üzemben lévőknél gazdaságosabban - ám lassabban - repülnek, vagyis jelentős megtakarítást érhet így el a cég.
A Malév flottájában szereplő négy Bombardier-gyártmányú CRJ-200-ER gép közül kettőt már eladtak. A Malév ezzel egy időben rendelést adott fel a legkorszerűbbnek számító négy darab új generációs Bombardier-gépre, ám ezek várhatóan csak 2012-ben állnak forgalomba, majd újabb négy darab érkezik egy évvel később.
Az új gépeket a Malév pénzügyi lízing konstrukcióban szerzi be, míg a most forgalomba lépőket operatív lízing keretében használja majd. A tegnap bejelentett két üzlet értéke listaáron 230 millió dollár. Az új gépek belépésével fokozatosan kivonják a forgalomból a Malév Fokker gépeit - ezeket visszaadják a lízingcégnek, amelytől eddig bérelték. A cég a Bombardier-repülőket főleg a kelet-európai hálózatban üzemelteti, hiszen - amint azt Leonov Péter vezérigazgató elmondta - ez a térség áll stratégiájuk középpontjában.
A Napi Gazdaság érdeklődésére - a szerződés ünnepélyes aláírásakor - Leonov Péter a tengerentúli járatok jövőjéről nem kívánt részleteket elárulni. A Napi értesülései szerint a Malév megszünteti tengerentúli járatait. A New York-i és torontói kapcsolat várhatóan idén ősztől szűnik meg, s ennek következtében feleslegessé válik a társaság két Boeing-767-es típusú gépe. A korszerűbb 767-300-ER típusjelűt visszaadják a lízingcégnek, a Malév tulajdonában levő 767-200-ER-re pedig vevőt keresnek.