Béni Gyöngyi elmondta, a beruházó most egyeztet a két nagy kivitelezővel, hogy az eredeti, ez év végi átadási időpont helyett a jövő év melyik felére módosítsák a dátumot. A csúszás abból adódik, hogy Budapest határában az országos átlagnál is bonyolultabbak a földtulajdonviszonyok, ezek "kibogozása" a közigazgatási hivataloknál sok időt vesz igénybe.
A nyomvonal kisajátításánál több mint 10 ezer tulajdonossal kellett egyeztetni, s jelenleg még 146 függőben lévő ingatlan hátráltatja a munkát, ahol különösen bonyolultak a tulajdoni viszonyok - hangsúlyozta a szóvivő. Van olyan osztatlan, közös tulajdonú terület, amelynek 98 tulajdonosa van, egy részük külföldön él, mások meghaltak, és most az örökösökkel kell felvenniük a hivataloknak a kapcsolatot a jogi út megjárásához - tette hozzá. Elsősorban Budapest XV. és XVI. kerületében vannak ilyen területek.
Az építkezés egyébként jó ütemben halad, 45 százalékos a készültség. Jelenleg Ecser, Maglód, Csömör, Nagytarcsa, Pécel közelében tartanak a munkálatok. Itt összesen 42 műtárgy - hidak, aluljárók - megépítése tartozik a feladatok közé.
A beruházás az EU Kohéziós Alapjának forrásaiból, 42 milliárd forintért - 85 százalékos uniós támogatással - valósul meg. Az EU-s forrás eredetileg összesen 284 millió eurót (mintegy 70 milliárd forintot) tett ki, ám a 26 kilométeres szakasz tervezése, építése közben sikerült több mint 20 milliárd forintot megtakarítani, amiből az EU engedélyével meg lehet építeni az M0-ás és az M3-as közötti M31-es szakaszát is.
Ezzel viszont 2010-ig kitolódott a határidő, amíg az unió felé a kapott támogatással el kell számolni. Ezért a csúszás az EU által biztosított pénzek elszámolását nem érinti, mivel az M0-s körgyűrű 4-es utat az M3-as autópályával összekötő szakasza a jövő évben mindenképpen elkészül - húzta alá Béni Gyöngyi.