Új pályázat az MTV reklámidejére

2002.10.25. 10:51
A Magyar Televízió (MTV) Rt. reklámidejének értékesítésére új tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki. A nyertessel öt évre szóló szerződést kötnek. Az értékesítést eddig végző, a korábbi tévéelnök, Mendreczky Károly által megbízott cégtől, az In Media Kft.-től az új vezetés októbertől - kölcsönös megegyezéssel - megvált. Az In Media biztosan nem indul az új pályázaton, mivel a dán tulajdonosok már minden alkalmazottnak felmondtak, s a cég megszüntetését tervezik.
Új közbeszerzési pályázatot hirdetett az MTV Rt. készpénzes reklámidejének és műsorszponzorációinak kizárólagos értékesítésére, valamint a nem készpénzes reklámidő-értékesítés és műsorszponzorációk közös szervezésére és lebonyolítására. A társaság a nyertessel rögtön az eljárás befejezése után szerződést köt majd, mégpedig 2007. december 31-ig szólót. A Napi Gazdaság információi szerint az MTV azért köt ilyen hosszú távú megállapodást, mert időt kíván adni a cégnek arra, hogy felfuttassa tevékenységét. Az eljárásra a cégek november 19-ig jelentkezhetnek, közülük hárommal kezd majd tárgyalásokat az MTV.

Jutalék a nyertesnek

Az ajánlattevőknek rendelkezniük kell reklámidő-értékesítési referenciával, szakemberekkel, valamint a reklámidő bookolására alkalmas számítógépes rendszerrel is. A közbeszerzési törvény szerint az ajánlatkérő akkor indíthatja el a közbeszerzési eljárást, ha a teljesítéshez szükséges pénzügyi fedezet a rendelkezésére áll, ez az MTV esetében úgy lehetséges, hogy a nyertes cég az általa realizált reklámbevételből kap majd jutalékot.

Mendereczky pályázatát törölték

Az MTV tavasszal - még Mendreczky Károly elnöksége idején - már kiírt egy közbeszerzést a reklámidő értékesítésére. Az új vezető, Ragáts Imre ügyvezető alelnök kinevezése után a pályázat határidejét meghosszabbították, majd az egész eljárást megszüntették. Akkor még az In Media Kulturális Kft. végezte a tévé reklámértékesítését. Erre a közbeszerzésre az In Medián kívül az adMaster netWork Hungaria Kft. is jelentkezett. Az adMaster Kft. anyavállalata a német adMaster netWork GmbH, amelynek 50 százalékos tulajdonosa az ARBOmedia.net AG, amely korábban végezte az MTV reklámértékesítését.

Az In Mediát Wermer alapította

A német ARBO-val az MTV 2000-ben három évre szóló szerződést kötött, ám Mendreczky Károly még ügyvezetőként 2001 júniusában felmondta a megállapodást, és az In Mediára bízta e tevékenységet. Az In Mediát az Orbán Viktor tanácsadójaként tevékenykedő, a Happy End Kft.-t alapító Wermer András, valamint izraeli-amerikai üzlettársa, Mordechai Orian hozta létre 2001-ben azzal a céllal, hogy az átvegye a köztévé reklámidejének értékesítését.

Az In Media nem indul, és megszűnik

A cég egyik 50 százalékos tulajdonosa Orian egyik vállalkozása, az Andromeda Internet Services Inc. volt, a másik pedig egy dán off-shore cég, a Silcom Media Investments ApS. A hatályos cégbejegyzés szerint a Silcom részesedése ma 99 százalékos az In Mediában. Az In Media biztosan nem indul az új közbeszerzési pályázaton, mivel a tulajdonosok már minden munkatársnak felmondtak - tudtuk meg Csortos Szabó Sándortól, a cég ügyvezetőjétől. Az MTV október 1-jével kölcsönös megegyezéssel szerződést bontott az In Mediával, azóta a tévé kereskedelmi igazgatósága végzi a reklámértékesítést. Az In Media csak televíziós értékesítésre alkalmas szoftverekkel rendelkezik, más tevékenységet nem tud végezni, így a dán tulajdonosok megszüntetik a céget - tette hozzá Csortos Szabó.

USA 2024

Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!

Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!

November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!