Kezdeti lendület
Az elmúlt öt évben csökkent a kereslet, aminek oka a divatmárkák és az utcai árusok megjelenése miatti kezdeti lendület visszaesése. Idén viszont az eddigi adatok növekvő tendenciát mutatnak a tavalyi év hasonló számaihoz képest. Keresztúri véleménye szerint a magyar vásárló - elsősorban takarékosságból - nem vesz minden évben új napszemüveget, s nem követi annyira a divatot, mint a nyugatiak. A választásnál a látás védelme a fő szempont, amelyen főleg az UV-szűrést értik, pedig további fontos kritérium a torzításmentes lencse és a keret anyagának minősége.
40-50 cég
Az optikusok azért küzdenek, hogy az egészség legyen a fő szempont és ne a divatárujelleg erősödjön. Jelenleg 40 és 50 közé tehető azon cégek száma, amelyek jó minőségű napszemüveget forgalmaznak Magyarországon - vélekedett Reider László az Optika Egyesület nevében. Véleménye szerint az EU-csatlakozás bővíti a kínálatot és a forgalmazók számát. Magyarországon az import majdnem száz százaléka az összforgalomnak; a fele Olaszországból érkezik.