Az Engel csoport szerint a lakóparkok építőinek meg kell találniuk a megfelelő arányt a valójában ott lakó és a külföldi, befektetési céllal vásárló tulajdonosok között. A csoport szerint egy-egy lakóparkban legfeljebb húsz százalék lehet a külföldi, befektetési szándékkal vásárlók aránya, mert csak így lehet biztosítani, hogy aktív közösségi élet alakuljon ki egy-egy lakóházban.
A megfelelő arány kialakítása azért is fontos, mert a házban élők preferenciarendszere nem feltétlenül esik egybe a nem ott lakó tulajdonosok érdekeivel. Így például a közös költséggel kapcsolatos kérdésekben lehet vita vagy abban, hogy milyen boltot látnának szívesen a lakópark üzlethelyiségeiben.
Ugyan senkinek sem lehet megtiltani, hogy hol vásároljon lakást, ugyanakkor megfelelő marketingkommunikációs eszközökkel befolyásolhatóak a lehetséges vevők. Az Engel Sun Palace lakóparkjában például az első ütemben felépülő lakások között már elérte azt a bizonyos húsz százalékot a külföldi vevők száma, ezért csak a második szakaszban elkészülő lakásokat kínálják a nemzetközi vásárlóknak. Az Engel szerint ezt azért is meg lehet tenni, mert míg két évvel ezelőtt még gyakran látatlanban vásárolták fel a külföldiek a fővárosi lakásokat (sokan úgy vettek ingatlant, hogy soha életükben nem láttak új budapesti lakást), ma már egyre többen személyesen is ellátogatnak Magyarországra, hogy meggyőződjenek arról, jó helyre fektetik be pénzüket.