További Magyar cikkek
Reagálnak a cégek
Úgy tűnik, hogy az új helyzetre a leggyorsabban a Seat reagál. Orbán Szabolcs márkaigazgató meggyőződése, hogy minden személyautó-importőr előbb-utóbb kénytelen lesz beépíteni áraiba a díjnövekedést. A cég e hét végétől reklámkampányba kezd és nyílt hétvégéket rendez, amely során az EU-csatlakozásig igen kedvező eladási árakat kínálnak. E kampány reklámszövegei között ugyan nem szerepel konkrétan a jelenlegi kisebb regisztrációs díjakra hivatkozás, ugyanakkor szinte bizonyos, hogy - a Seat melletti döntés érdekében - a márkaszalonok értékesítői közlik a vevőkkel a május közepétől várható adónövekedést.
Az Audinál legfeljebb a még raktáron lévő tíz A6-ost teheti kelendőbbé a "régi" ár; az ennél kisebb kategóriájúakból elfogyott a készletből, ezért új megrendelésekre készül a márkaimportőr Porsche Hungaria. Nem számítanak viszont tülekedésre az A8-asoknál, amelyeket éppúgy egyedileg rendelnek meg, mint a Porschékat. Nem kizárt persze, hogy lesz olyan vevő, aki - a legfeljebb három hónapon belüli átvehetőséggel számolva - megspórolna csaknem 2,5 millió forintot egy A8-ason.
Nem változtatnak
Az Alfa Romeo, a Fiat és a Lancia márkákat forgalmazó Fiat Magyarország nem számol a következő másfél hónapban vevőrohamra, de ha ez mégis bekövetkezik, kész az igények kielégítésére, ugyanis bőséges az újautó-készlete, még az amúgy is kelendő Panda és Punto, s részben a Stilo modellekből is - mondta a Napi Gazdaságnak Kern Nándor értékesítési igazgató. Hozzátette: áraikban nem érvényesítették a februártól kedvezőbb regisztrációs adót, amit azzal indokolt, hogy az előző mintegy másfél évben a forint gyengülése ellenére sem emelt árat a magyarországi márkaimportőr.
Hasonlóan az árfolyammal magyarázta a General Motors érdekeltségű Daewoo és az Opel magyarországi márkaimportőre, hogy nem változtat az árain. Dános András kommunikációs igazgató kifejtette, hogy - a mostani pénzpiaci helyzettel számolva - valószínűleg nem fogják érvényesíteni a megnövekedett regisztrációs díjakat az áraikban, ha tartós marad a forint erősödése az euróhoz képest. Ugyanakkor felkészültek arra, hogy ha például a havi átlag 2,5 ezer Opel eladásánál a következő hetekben nagyobb lenne az igény, akkor azokat ki tudják elégíteni - főleg Astrákkal és Corsákkal.
A Mazda Motor Hungary sem számít a kereslet megugrására a következő hetekben. Együd Tibor ügyvezető igazgató számításai szerint a forint/euró árfolyam ellensúlyozhatja a regisztrációs adótételek növekedését. Megjegyezte, hogy a Mazda 2-es kivételével valamennyi sikermodelljük Japánban készül, így a megrendelés időigényesebb, ugyanakkor a 6-osból elég áll rendelkezésükre a tervezettnél nagyobb igények kielégítésére. Árcsökkenésre legfeljebb május után lehet számítani, hiszen akkortól a most csaknem negyven százalékot kitevő vám- és adóterhek az európai uniós normáknak megfelelően tíz százalékra mérséklődnek.