A SkyEurope légitársaság az általa értékesített repülőjegyek fogyasztók által fizetendő ellenértékének egyes elemeit nem tette tájékoztatása részévé, ráadásul az árközlés helyes értelmezéséhez szükséges információkat lényegesen kisebb méretű betűkkel tette közzé. Ezzel pedig megnehezítette ajánlatának valós megítélését - állaptotta meg határozatában a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa. Jogellenesnek minősült továbbá a SkyEurope által 2005-ben az egyik napilapban alkalmazott „a legtöbb járat a legjobb áron” szlogen is, ugyanis a vállakozás nem bizonyította annak valóságtartalmát - tájékoztatta az Indexet a GVH.
A versenyhivatal eljárása alatt a SkyEurope reklámjait vizsgálta. A légitársaság általános reklámozási gyakorlata szerint a reklámokban kiemelten szerepel az adott célállomás és az ár, de a reklám a főüzenethez képest lényegesen kisebb betűméretben, számos esetben a fogyasztók számára ténylegesen nem, vagy alig észlelhető módon ad arról tájékoztatást, hogy a közölt ár csak egyetlen útra, repülőtéri illeték nélkül, a szabad helyek függvényében, és csak bizonyos járatokra érvényes.
A versenytörvény szerint tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat megtéveszteni. A fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonságáról valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak. A GVH határozatában megállapította, a SkyEurope a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a 2005-ben és 2006-ban kifejtett reklámtevékenysége alatt. A GVH a jogellenes magatartás további folytatását megtiltotta.
A GVH a SkyEurope-ot jogsértő magatartásáért 50 millió forint versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta. A bírság összegének megállapítása során a GVH a SkyEurope-nak a jogsértő reklámok megjelentetésével kapcsolatban tett kiadásait tartotta szem előtt.