Az 1970-ben alapított családi vállalkozás egy éve, 3 millió forinttal hozta létre magyar leányvállalatát, az F. Segura Hungária Kft.-t, ám most, hogy megkezdődött a tízezer négyzetméteres üzemcsarnok és a kétezer négyzetméternyi kiszolgálóegység építése, rövidesen tőkeemelésre kerül sor. A próbaüzem a jövő év júliusában kezdődik, exportra pedig 2009 elejétől termel a gyár, amely személyautók motorterébe való konzolokat és egyéb acél alkatrészeket szállít majd a Volkswagen-, Audi-, Ford- és Volvo-gyáraknak.
A Segura három éve kezdett vizsgálódni a régióban, látva, hogy Csehországban, Szlovákiában gyárat épít a Kia, a Hyundai és nem utolsósorban a Toyota-PSA szövetség is. Lengyelország termelése szintén növekszik, nem is beszélve a győri Audi-gyárról. Úgyszintén a jövő exportlehetőségei közé tartozik, hogy a régi partner, a Ford megszerezte a romániai Daewoo-gyárat.
A szolnoki üzem a tervek szerint éppen három év múlva éri el a teljes kapacitást, amikor alkalmazottainak a száma 150-re emelkedik. A vállalat már a sorozatgyártás megkezdése előtt arra törekszik, hogy kutatás-fejlesztésre együttműködési megállapodást kössön magyarországi egyetemekkel, technológiai intézetekkel a minőség javítása és új fejlesztések céljából.
A 650 fős F. Segura csoport 25 éve tervez és gyárt a nagy márkák (Ford, Volvo, Land Rover, Volkswagen, SEAT stb.) számára motorhoz, autókarosszéria-elemekhez tartozó fém alkatrészeket. Spanyolországban négy gyárat üzemeltet, és 1989 óta vannak tervezőirodái a főbb ügyfelei székhelyén: Németországban, Svédországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában.
Szolnok déli részén hetedik éve működik a 154,8 hektáros ipari park, ahol az első nagy cégek között volt a bőr autókárpitokat gyártó Eagle Ottawa és a szintén az autóalkatrész-iparban érdekelt Le Belier gyára. Befejezéshez közeledik a háztartási papírokat előállító Higi Papírsoft Zrt. üzemének építése, és egy biomassza-erőmű is létesül.