Szlovénia helyett Magyarország vihetné el a Magna International kanadai autóalkatrész-beszállító konszern 64 millió euró (16 milliárd forint) értékű beruházását, amely 500 dolgozónak adna munkalehetőséget. Itthon konkrét ajánlattal várják a céget, míg Ljubljanában a helyi hatóságok továbbra is hezitálnak.
A szlovén lapok szerint a Magna hiányolja a szlovén kormány és a helyi döntéshozók egyértelmű válaszát és sejtetni engedik, hogy a kanadaiak legfeljebb még négy hétig várnak, utána a szlovén beruházási tervet elvetik. A Magna osztrák vállalata szerint nem időszerű a beruházás helyszínéről beszélni, ugyanis a kiválasztás a korai szakaszban van. Nyilvánvaló azonban, hogy Szlovénia és Magyarország a legesélyesebb az üzletre. Tény, hogy a Magnának már van szlovén beszállítója, amely a Mercedes G terepjáróhoz készít alvázakat, sőt az autóalkatrész-beszállító konszern ott leányvállalatot is alapított.
Kérdéses, hogy a magyar beruházás hol valósulna meg. Győrben jelentős az autóipar, ám a betelepült nemzetközi vállalatok a munkaerő nagy részét lekötik. Sárváron hasonló a helyzet, az ottani Flextronics ugyancsak lefedi a munkaerőpiacot. Szombathely ideális város lehetne, de nincs megfelelő ipari terület. Zalaegerszeg feltehetően az egyik legjobb célpont, az oktatási és infrastrukturális háttér adott és a munkaerő-toborzással sem lennének problémák. Szentgotthárd ugyancsak jó célpont lenne, logisztikailag is megfelelő, ám ott már a General Motors alkalmazza a munkaerő jelentős részét. Egy biztos, a cég a grazi központhoz közeli helyet keres.