A VDSZSZ nevű vasúti szakszervezet továbbra is sztrájkol, a vonatok nagy része kedd hajnalban sem indult el. A munkabeszüntetés péntek hajnalban kezdődött, aztán a hétvégére felfüggesztették, de hétfő óta ismét állnak a szerelvények. Kedd hajnalban a nagy budapesti pályaudvarok közül csak a Déliből indult néhány vonat. A Nyugatiban, a Keletiben és a Déliben nincsenek kiírva se érkező se induló vonatok, az információs pultnál teljes a bizonytalanság.
Úgy tűnik, hogy kedden sem sikerül megállapodni az elégséges szolgáltatásról, vagyis arról, hogy a sztrájk ideje alatt hány szerelvény induljon. A szakszervezet javaslatai között szerepelt két órás "időablakok" megnyitása, amikor korlátlan számú vonat közlekedhetett volna, illetve az, hogy vonalanként reggel és este 2-2 vonatot indítanának. MÁV azonban Oroszi Rudolf szakszervezeti aktivista szerint "erőből tárgyal", nem enged saját javaslatából. A MÁV a vonatok 50 százalékának közlekedését akarja. Ez a szakszervezet számára elfogadhatatlan, írja az MTI.
A sztrájk alatt öt Volán-társaság,a a VOLÁNBUSZ, a Bakony Volán, a Somló Volán, a Tisza Volán és a Balaton Volán elfogadják a MÁV-bérleteket. Ezekkel a szelvényekkel lehet ztazni a BKV HÉV- és buszjáratain is, metróra és villamosra viszont nem érvényesek.
A sztrájkolók a MÁV Start dolgozóinak 10 százalékos béremelést, és minden dolgozónak egyszeri 250 ezer forint kifizetését követeli. A szakszervezet szerint így teljesülni Kóka János korábbi közlekedési miniszter ígérete, aki azt mondta, hogy a MÁV Cargo eladásából a vasutasok is részesülhetnek. A mostani miniszter szerint a vasutasok lehetetlent kérnek, és politikai zavarkeltés a valódi céljuk. A Fidesz támogatja a vasutasokat.