Szeptember végéig három gyorsforgalmi utat is forgalomba helyeznek, jelentette be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csütörtökön. Amit már eddig is tudtunk: jövő kedden, 16-án adják át az M0-s keleti szektorát. Az 26,5 kilométeres út Vecséstől Ecser, Maglód, Pécel, Nagytarcsa, Csömör, valamint a főváros XVII., XVI. és XV. kerülete mellett az M3-asig tartó keleti szektor kétszer kétsávos – a korábbi vállalások alapján helyenként kétszer háromsávosra bővíthető – autóút lesz. Ez a szakasz is, az M5-ös és 4-es közötti szakaszhoz hasonlóan, betonos technológiával épült, a kivitelező egy szakaszon az Egút és a Debmút konzorciuma volt, egy másikon a Porr és a már becsődölt Viadom.
Egy héttel később, szeptember 23-án helyezik forgalomba az M6-os autópálya M0-s és az érdi tető közötti szakaszát. Ez a Vegyépszer által épített 11,4 kilométeres útszakasz valószínűleg az újkori magyar sztrádaépítés történetének legtöbbet csúszott útja: eredetileg 2006 tavaszán akarták forgalomba helyezni.
Az út bekerülési költsége 37 milliárd forint, ebben benne van az M0-s egy szakaszának kétszer három sávosra szélesítése. Az M6 autópálya M0-s és érdi tető közötti szakasza az M0-s gyűrűhöz a Barackos útnál egy egy háromszintű, gyűjtő-elosztópályás csomópontban csatlakozik, közölte a NIF. Az út megépítését – akárcsak a keleti szektorét – tulajdonszerzési problémát és közműkiváltások lassították.
Szeptember 30-án ideiglenesen befejeződik az M0-s építése – hiszen a budai hegyeken átvezető nyugati szakasznak még csak az előkészítése folyik –, akkor adják ugyanis át az északi szektorát, és benne a Megyeri hidat. A NIF közlése szerint annak forgalomba helyezésével várhatóan mintegy húsz százalékkal fog csökkenni az Árpád híd, valamint a Szentendrei és Váci utak jelenlegi forgalma. Legalábbis hosszabb távon, rövid távon ugyanis – a Margit híd jövő évi lezárásával – feltehetően a legészakibb budapesti híd forgalma sem csökken.
Az M0-s északi szakaszát a Strabag és a Hídépítő konzorciuma építette 62 milliárd forintért. Ezt is nyolchónapos csúszással adják át, aminek az oka az volt, hogy az árvizek miatt a hídépítőknek több mint 230 munkanapja esett ki. A híd átadásával a 10-es kivételével az összes fővárosból kivezető gyorsforgalmi és főút csatlakozik a körgyűrűre. A 11-es főút tranzitforgalma jelentős mértékben az M0-s gyűrűre terelhető, emellet a Megyeri híd átadásával közvetlen kapcsolat létesül a harmadik kerület és a budai agglomerációs települések, valamint a pesti oldal között, méltatta a beruházás jelentőségét a NIF.