Ötvenmilliós bírság a TELE2-nek

2006.03.30. 11:32
Ötvenmillió forintjába kerül a TELE2-nek, hogy a fogyasztókat megtévesztve népszerűsítette szolgáltatását - a cég megfontolgatja, hogy bírósághoz forduljon-e.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsának határozata szerint a TELE2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Egyszemélyes Kft. a 2004-ben és a 2005-ben egyes reklámjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartással népszerűsítette szolgáltatását, és azt nem tárgyilagosan hasonlította össze a versenytársak szolgáltatásaival. A GVH 50 millió forintos versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a TELE2-t.

A versenyfelügyelet a TELE2 két díjcsomagjának - a "TELE2 Standard" és a "TELE2 Üzleti" - 2004-es és 2005-ös tájékoztatási gyakorlatát, reklámozását vizsgálta.

Nem ingyenes

A TELE2 több reklámjában kínált a fogyasztóknak ingyen telefonálást, ami alatt a fogyasztók az ellenszolgáltatás teljes hiányát értik - a GVH szerint azonban ez nem teljesül, hiszen a cég csak közvetítő szolgáltatást kínál: a szolgáltatás igénybe vételéhez a fogyasztónak rendelkeznie kell egy vezetékes előfizetéssel, vagyis havidíjat kellett fizetnie.

A reklámok jelentős részében szerepelt a "nincs havi előfizetési díj" közlés, ami ezek alapján szintén nem valós. A fogyasztói visszajelzéseket követően egyébként a cég maga módosított a reklámközlésen.

Kapcsolási díj is van

A TELE2 reklámjaiban külön hangsúlyt helyez a fogyasztó által egy egyperces (egyes reklámokban: fél, illetve másfél perces) telefonhívás után fizetendő összegre, de ez a határozat szerint nem ad reális képet arról, hogy a fogyasztót a TELE2 felé milyen fizetési kötelezettség terheli egy-egy telefonhívás után. A GVH szerint a fogyasztó a TELE2-nek kapcsolási díjat is köteles fizetni, amelyre azonban a reklámok nem hívták fel a figyelmet.

Összehasonlítás

A TELE2 több reklámjában összehasonlítást végzett más vállalkozások és a saját szolgáltatásai között - a Versenytanács határozata szerint azonban ezek azért minősülnek jogellenesnek, mert nem voltak tárgyilagosak.

Mit gondol a TELE2?

A Tele2 ugyan tudomásul veszi a GVH döntését, de azzal nem ért egyet, és jogorvoslattal kíván élni a kiszabott bírság ellen, mert sem mértékét, sem alapjait nem tartja jogosnak - áll a cég mai közleményében.

A Tele2 a versenytársaknál kedvezőbb áron kínál egyszerű, kényelmes és könnyen igénybe vehető szolgáltatásokat, így ezzel összhangban a kommunikációjában szintén a közérthetőségre törekszik. A társaság ezért vitatja a GVH határozatának jogosságát, amely szerint kommunikációja alkalmas lett volna a fogyasztók megtévesztésére.

A vezető alternatív telekommunikációs cég különösen sajnálja, hogy a Versenyhivatal elmarasztalta az ingyenes hétvégék egyes hirdetéseit is, mivel a Tele2 valóban semmilyen ellenszolgáltatást, sem elkötelezettséget nem kért e napokon a vezetékes hívásokért, ráadásul még a regisztráció is ingyenes volt.

"Többszázezer elégedett ügyfelünk megértette a reklámjaink által közvetített üzeneteket - szolgáltatásainkat igénybe veszik. Úgy gondoljuk, hogy azért teszik, mert megéri nekik." - mondta Laczkó Tóth Gergely, a cég ügyvezető igazgatója.