További Magyar cikkek
A versenyfelügyelet a TELE2 két díjcsomagjának - a "TELE2 Standard" és a "TELE2 Üzleti" - 2004-es és 2005-ös tájékoztatási gyakorlatát, reklámozását vizsgálta.
Nem ingyenes
A TELE2 több reklámjában kínált a fogyasztóknak ingyen telefonálást, ami alatt a fogyasztók az ellenszolgáltatás teljes hiányát értik - a GVH szerint azonban ez nem teljesül, hiszen a cég csak közvetítő szolgáltatást kínál: a szolgáltatás igénybe vételéhez a fogyasztónak rendelkeznie kell egy vezetékes előfizetéssel, vagyis havidíjat kellett fizetnie.
A reklámok jelentős részében szerepelt a "nincs havi előfizetési díj" közlés, ami ezek alapján szintén nem valós. A fogyasztói visszajelzéseket követően egyébként a cég maga módosított a reklámközlésen.
Kapcsolási díj is van
A TELE2 reklámjaiban külön hangsúlyt helyez a fogyasztó által egy egyperces (egyes reklámokban: fél, illetve másfél perces) telefonhívás után fizetendő összegre, de ez a határozat szerint nem ad reális képet arról, hogy a fogyasztót a TELE2 felé milyen fizetési kötelezettség terheli egy-egy telefonhívás után. A GVH szerint a fogyasztó a TELE2-nek kapcsolási díjat is köteles fizetni, amelyre azonban a reklámok nem hívták fel a figyelmet.
Összehasonlítás
A TELE2 több reklámjában összehasonlítást végzett más vállalkozások és a saját szolgáltatásai között - a Versenytanács határozata szerint azonban ezek azért minősülnek jogellenesnek, mert nem voltak tárgyilagosak.
Mit gondol a TELE2?
A Tele2 ugyan tudomásul veszi a GVH döntését, de azzal nem ért egyet, és jogorvoslattal kíván élni a kiszabott bírság ellen, mert sem mértékét, sem alapjait nem tartja jogosnak - áll a cég mai közleményében.
A Tele2 a versenytársaknál kedvezőbb áron kínál egyszerű, kényelmes és könnyen igénybe vehető szolgáltatásokat, így ezzel összhangban a kommunikációjában szintén a közérthetőségre törekszik. A társaság ezért vitatja a GVH határozatának jogosságát, amely szerint kommunikációja alkalmas lett volna a fogyasztók megtévesztésére.
A vezető alternatív telekommunikációs cég különösen sajnálja, hogy a Versenyhivatal elmarasztalta az ingyenes hétvégék egyes hirdetéseit is, mivel a Tele2 valóban semmilyen ellenszolgáltatást, sem elkötelezettséget nem kért e napokon a vezetékes hívásokért, ráadásul még a regisztráció is ingyenes volt.
"Többszázezer elégedett ügyfelünk megértette a reklámjaink által közvetített üzeneteket - szolgáltatásainkat igénybe veszik. Úgy gondoljuk, hogy azért teszik, mert megéri nekik." - mondta Laczkó Tóth Gergely, a cég ügyvezető igazgatója.