További Magyar cikkek
![]() |
A társaság 2002 júniusában nyerte el a római tendert, melynek célja a harminc éve szünetelő troli-vonalak újraindítása volt. A pályázat összértéke 54 millió euró (14 milliárd forint), melyből 21 millió euróba (5,5 milliárd forint) kerül a harminc darab 18 méter hosszú légkondicionált jármű. Ha a bemutatkozás sikeres lesz további 130 millió eurós (34 milliárd forintos) megrendelés várható az elkövetkezendő években.
Tokkal, vonóval
![]() |
A tender feltételei nem voltak mindennapiak. A római városvezetők ugyanis a városképet romboló vezetékhálózat miatt száműzték a trolikat a hetvenes években a belvárosból, a műemléki rész elcsúfítását továbbra sem merték vállalni a tisztviselők. Erre megoldást jelenhetett volna a már bevált elektromos-dízel hibridmeghajtásos elgondolás. Róma levegője azonban egyre több mérges gázt tartalmaz, a környezetvédelmi szempontból kifogástalan üzemelés tehát szintén alapkövetelmény volt.
Mindenhol kamerák
![]() |
A légkondival felszerelt troli műemlék-barát. A most átadott járművek sajátossága ugyanis - egyebek közt - abban áll, hogy amint az óvárosba érnek, behúzzák áramszedőiket és átállnak akkumulátoros üzemmódra, így nem kell telepókhálózni a történelmi nevezetességekben gazdag műemléki városrészt. Ez a rendszer a társaság kereskedelmi igazgatója szerint egyedülálló a világon. Ezt támasztja alá az is, hogy a troli elnyerte az Industria 2001 Nemzetközi Ipari Szakkiállítás Nagydíját is.
Akár Budapesten is
![]() |
Ha valaki nagyon vágyik arra, hogy lásson egy ilyen trolit, ne rohanjon Rómába, hiszen itthon is megteheti. Az Örs vezér tere környékén ugyanis próbajáraton gyakran feltűnik a zöldes színű Trollino, Olti Zoltán kereskedelmi igazgató szerint azonban előfordulhat, hogy gyakrabban is találkozunk hasonló trolikkal a fővárosban. Egy most lezáruló harminc darab jármű beszerzéséről szóló BKV tenderre ugyanis jelentkezett a társaság, s reményei szerint el is nyeri azt.