További Magyar cikkek
Körbetapétázták mostanra a Váci utcai boltok kirakatát a 30-50-70 százalékos árengedményeket hirdető matricákkal. A nyári kiárusítás elvileg július elsejével kezdődött, de már az előző hétvégén megindult az árleszállítás és e hét elejére hatalmas turkálóvá váltak a sétálóutca boltjai. A vezető márkák - mint a Zara, a Promod és a Mango - diktálják a trendet, s ezen üzletek főnökei a jelek szerint most a "turi" kialakítását gondolták a legjobb fogyasztásösztönző marketingnek.
Rosszkedvű vásárlókhoz igazodnak
Bár a piackutatók szerint a ruházati értékesítésben egyre inkább szerepet kap a használtcikk-kereskedelem és a városlakók mindinkább kihasználják ezt az olcsó lehetőséget, a Váci utcai trendformálóknál nem puszta hóbort a turkáló stílus kialakítása. Az üzletek igyekeznek minden évben a vásárlói hangulathoz igazodni, amely idén a kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján erősen depresszív.
Ráadásul tavaly drasztikusan csökkent a ruházati termékek forgalma, s a pangás idénre is áthúzódhat, vagyis a boltoknak most alacsony árat kell kalkulálniuk a széles választék helyett. Ezenfelül a verseny is élesedett a sétálóövezetben. A már említett márkák mellé a Vörösmarty téren megnyitott a New Yorker, valamint a Zara csoportjához tartozó Pull and Bear-Bershka-Stradivarius trió is (utóbbiak az egykori Luxus Áruház épületében).
Ezenkívül újragondolta árstratégiáját a prémium és luxusmárkákat áruló Bizánc cipőbolt és egyre erőteljesebb prémium kínálatot mutat a Váci utcai passzázsban a van Laack, amely az a.tastoni márkát is kínálja. Feljövőben van a Deák térre kifutó Fashion Street is, amely ugyancsak prémium márkákat vonultat fel.
Kristály és karikatúra akciósan
Az árleszállítások szele elérte a sportcipőboltokat is, az Office Shoe és a Foot Locker a sulidivatot követők, illetve a kamaszok pénztárcájához igazította a kínálatot, annak ellenére, hogy a foci Eb kedvező hatása még ezen a héten is érezhető a sportruházati forgalomban. Az adidas ezt igyekszik kihasználni: ott is van árleszállítás, de a szemmagasságban elhelyezett termékkínálat egyelőre a legfelső kategória "kipörgetését" célozza.
A nyári kiárusítás heve nemcsak a ruházati boltokat ragadta magával, még a Swarowski is árengedménnyel hirdeti kristályait, és a Vörösmarty téren működő grafikusok, illetve idegenvezetők is a leértékelés szlogenjével próbáltak új kuncsaftot találni a külföldiek körében.
Nyögvenyelősen indul a nyári vásár a bevásárlóközpontokban. Van, ahol már a nagy kedvezményeket hirdetik 50-70 százalékos leértékeléssel, de van, ahol csak a szinte kötelező 20 százalékos leárazással találkozhat a nagyérdemű. Az elemzők szerint a bevásárlóközpontok vásárlóközönsége más, mint a Váci utcáé, és kevesebb is ott a turista. A Belvárosban viszont a külföldiek miatt lényegében kötelező igazodni az európai trendekhez és elsejével elindítani a kiárusítást, erre a szezon végén rászerveznek még egy nyár végi leértékelést is, amelyet a bevásárlóközpontok is követnek majd.