A MÁV forgalmának igen jelentős részét, 45 százalékát adja a budapesti elővárosi forgalom. Tizenegy fővonalon a főváros 60-70 kilométeres körzetéből naponta 130 ezren érkeznek Budapestre a 150-155 ezres összforgalomból. Éves szinten a 160 millió utasból 75 millió keresi fel a fővárost.
A szeptemberben átvett Desirók. Tekintse meg képeinket Fotó: HavariaPress |
Az elővárosokban erősít a MÁV
Nem véletlen tehát, hogy a budapesti elővárosi forgalomban erősít folyamatosan a MÁV, egyre korszerűbb és komfortosabb szerelvények beállításával. Mint az Index korbban megírta, a múlt héttől a Budapest-Esztergom vonalon járnak a Desiro dízel motorvonatok.
A MÁV-nak jelenleg négyféle motorvonat típusa vesz részt az elővárosi forgalmakban. A néhai csehszlovák gyártmányú Bz-szerelvényekből 270 motorkocsi és 500 mellékkocsi fut a síneken, a Desiróból 13 szerelvény Ganz villamos motorkocsikból pedig 11-13 közlekedik a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon.
Az orosz államadósság fejében 40 dízel motorvonat érkezik, melyekből tízet szállítottak le eddig. Vizsy Ferenc a Magyar Hírlapnak elismerte, hogy az orosz szerelvények első példányaival valóban voltak technikai problémák, melyeket azonban menet közben javított az orosz partner. A személyszállításban a MÁV stratégiája egyértelmű, a motorvonatok közlekedtetését helyezik előtérbe, legalábbis az elővárosi forgalomban - írja a napilap.