Szakíthat Feriheggyel a Wizz Air 2008-tól, mert túl magasnak tartja a repülőtérnek fizetendő díjakat. A diszkont-légitársaság az utóbbi egy évben stagnáló piaccal szembesült Magyarországon, a regionális növekedés 50 százalékos volt, míg itthon csak egy százalékos. A légitársaság ezt a repülőterekhez kötődő magas repülőtéri díjakkal magyarázza. A légitársaságok által fizetett díjakba beletartozik a földi kiszolgálás, a biztonsági díjak, a leszállási és utasilletékek.
A cégnek minden budapesti felszállás utasonként négyezer forinttal kerül többe, mint az összes többi repülőtéren tapasztalt átlag. A Wizz Air repülőterein átlagosan tízeurósak a költségek, a Budapest Airportnál ez utasonként 23,6 euró.
A légitársaság szerint a piac megváltozott, erre azonban nem reagált a Budapest Airport. A Wizz Air ezért három másik repülőtérrel tárgyal, Debrecennel, a Győr-Pér repülőtérrel, illetve Börgönddel (igaz, utóbbi még nem üzemel). Elsősorban a fővároshoz közel eső, autópályán gyorsan megközelíthető repülőterek jelentenek konkurenciát Ferihegynek.
Igaza van a Wizz Airnek abban, hogy Ferihegy a térség egyik vagy talán a legdrágább repülőtere – reagált az Indexnek a Budapest Airport szóvivője. A repülőtérnek is célja, hogy olcsóbbak legyenek, hiszen nekik is érdekük a minél több utas, minél több légitársaság. Szollár Domokos elmondta, első lépésként idén áprilisban már csökkentették a díjakat öt százalékkal.
A további árcsökkenéshez azonban számos dolgot kell tenni: át kell alakítani a repülőtér működését, ki kell szervezni a nem alaptevékenységet végző területeket – ezzel csökkennek a munkabérköltségek. Ezenkívül fejleszteni kell a kereskedelmi tevékenységet is, hogy ne legyen rászorulva a repülőtér a légitársaságok által fizetett díjakra. Szollár Domokos szerint ez egy hosszabb folyamat. „Ha most radikálisan csökkentenénk, nem maradna pénz a fejlesztésekre, vagyis felzabálnánk a jövőt” – fogalmazott a szóvivő. Azt még nem tudni, mikorra tervezik a következő díjcsökkenést.