Merész üzleti modell: három percenként egy biztosítás kötése
További Pénz beszél cikkek
- A Századvég teljesen mást vár jövőre a magyar gazdaságban, mint a kormány
- Szintet léphetnek a vállalkozások a digitalizáció terén – itt a DIMOP Plusz hitelprogram
- Hasít a bitcoin, Donald Trump másfélszeres árfolyamra repítette a kriptovalutát
- Lesújtott a központi bank, 51 millió forintos bírságot kapott a Groupama Biztosító
- Módosította a kormány a SZÉP-kártya felhasználását
A blogról
Magyarország és Németország után Csehországban és Szlovákiában UNIQA színekben, Cherrisk technológiával tesztüzemmódban elindult a biztosítási termékek értékesítése – jelentette be Kurtisz Krisztián, a Cherrisk ügyvezető igazgatója, az Uniqa Csoport lakossági és digitális biztosításaiért felelős vezetője. A Cherrisk kizárólag online felületen értékesít biztosítást.
Az új üzleti modellnek köszönhetően mostanra minden három percben megkötnek egy biztosítást a platformon. Az ügyfélközpontúságot azzal akarták elérni induláskor, hogy a biztosításkötés rendkívül egyszerű legyen – maga a Cherrisk megalakulásakor a gondolkodás abból indult ki, hogy maximum nyolc adat megadásából személyre szabott gépjármű-biztosítást tudjanak biztosítani az online tarifálóknak.
Németországban sikerült az áttörés
Az indulástól kezdve a cél a határokon átnyúló szolgáltatás volt, itt persze gondot jelenthet az országspecifikus jogi környezet. Ezt leszámítva ugyanakkor a Cherrisk bizonyította, hogy van mód távolról kiszolgálni az ügyfelet. A nyári időszakban átlagosan heti 1200 ügyfél kötött szerződést Németországban – anélkül hogy egyetlen dolgozójuk is lenne ott. A kártérítés terén a lakásbiztosítás a komoly kihívás. Ugyanakkor a digitalizáció itt is segít: a magyarországi kárbecslők a digitalizált adatok és a digitalizált szemlék/fényképek alapján el tudják végezni a kárbecslést. Ha pedig mindenképp személyes szemlére van szükség, a Cherrisk a Dekra kárbecslőtársaság helyi kárrendezési szolgáltatásait veszi igénybe.
A Cherrisk idén az első nyolc hónapban több mint ötvenezer biztosítást értékesített, a bevételek hatvan százaléka Németországból érkezik.
Voltak megtorpanások is. A koronavírus-járvány például áthúzta azokat az előzetes terveket, amelyek az utasbiztosítások felfuttatását célozták. Idén az első nyolc hónapban az utasbiztosítások révén már a százezret meghaladja azon emberek száma, akiket a Cherrisk biztosít.
Közösséget építenek
A cherrisk.com oldalon már több mint 4,2 millió látogató járt, 92,4 ezer regisztrált ügyfelük van. Az üzlet mellett a Cherrisk-filozófiának fontos eleme a közösség. Az elmúlt négy év során 48 jótékonysági ügyet tudtak támogatni a Cherrisk-ügyfelek a mozgással töltött percekért (illetve egyéb, a honlaphoz kapcsolt teljesítmény) után kapott Cherrisk-pontokból – 47 ezret meghaladó a felajánlások száma. (A Cherrisk-pontok későbbi biztosításkötésre is felhasználhatók.)
Még nem nyereségesek
A Cherrisk projekt több millió eurós befektetés volt az UNIQA csoport részéről, melynek legnagyobb hányadát magyarországi fejlesztésekre használták fel. A teljes projekt cashflow pozitív státuszát 2024-re tervezik, és a későbbiekben nyereségessé váljon a működés.
Wolfgang Kindl, az Uniqa igazgatóságának tagja szerint a kelet-közép-európai régió egyre jobban teljesít. Míg 2011-ben a régiós terület veszteséges volt, ma már stabilan hozzájárul az Uniqa teljesítményéhez. Ügyfélszámban a tíz évvel ezelőtti 55-ről 77 százalékra nőtt az Ausztrián kívüli ügyfelek részaránya.
Drágulnak a biztosítások
A válságok hagyományosan az első két évben jót tesznek a biztosítók bevételeinek , hiszen nő a biztosításkötési hajlam a bizonytalanságban – emlékeztetett Kurtisz Krisztián. A szakember szerint ugyanakkor ezekben a hónapokban nagyon komoly kihívást jelent majd a szektornak az infláció. Nemcsak a bérek, a költségek emelkednek, hanem a kártérítési költségek is a pénzromlás és a megugró energiaárak miatt. A szervizköltségekben már eddig is átlagosan 18 százalékos díjemelkedést látnak , de vannak olyan alkatrészek, amelyek ára az ötszörösére emelkedett. Mindezek következtében biztos, hogy komoly díjemelések előtt áll a biztosítási piac, ez pedig – a gazdasági helyzet elbizonytalanodásával – komolyan visszavetheti a biztosításkötési hajlandóságot.
Rovataink a Facebookon