Merész üzleti modell: három percenként egy biztosítás kötése

2022.09.14. 16:51

A blogról

A bejegyzések a szerzők személyes véleményét, nem a cégek álláspontját tükrözik, és semmilyen formában nem minősülnek befektetési ajánlatnak.
A németországi megjelenés meghozta az áttörést az osztrák Uniqa Biztosító online platformjaként Magyarországon működő Cherrisknek, a vállalkozás most a cseh és a szlovák piacra lép. Mindezt annak ellenére, hogy az infláció és az energiaárak drágulása számottevő díjemelést tesz szükségessé a biztosítási piacon is, ami miatt csökkenhet a kereslet a biztosítások iránt.

Magyarország és Németország után Csehországban és Szlovákiában UNIQA színekben, Cherrisk technológiával tesztüzemmódban elindult a biztosítási termékek értékesítése – jelentette be Kurtisz Krisztián, a Cherrisk ügyvezető igazgatója, az Uniqa Csoport lakossági és digitális biztosításaiért felelős vezetője. A Cherrisk kizárólag online felületen értékesít biztosítást.

Az új üzleti modellnek köszönhetően mostanra minden három percben megkötnek egy biztosítást a platformon. Az ügyfélközpontúságot azzal akarták elérni induláskor, hogy a biztosításkötés rendkívül egyszerű legyen – maga a Cherrisk megalakulásakor a gondolkodás abból indult ki, hogy maximum nyolc adat megadásából személyre szabott gépjármű-biztosítást tudjanak biztosítani az online tarifálóknak.

Németországban sikerült az áttörés

Az indulástól kezdve a cél a határokon átnyúló szolgáltatás volt, itt persze gondot jelenthet az országspecifikus jogi környezet. Ezt leszámítva ugyanakkor a Cherrisk bizonyította, hogy van mód távolról kiszolgálni az ügyfelet. A nyári időszakban átlagosan heti 1200 ügyfél kötött szerződést Németországban – anélkül hogy egyetlen dolgozójuk is lenne ott. A kártérítés terén a lakásbiztosítás a komoly kihívás. Ugyanakkor a digitalizáció itt is segít: a magyarországi kárbecslők a digitalizált adatok és a digitalizált szemlék/fényképek alapján el tudják végezni a kárbecslést. Ha pedig mindenképp személyes szemlére van szükség, a Cherrisk a Dekra kárbecslőtársaság helyi  kárrendezési szolgáltatásait veszi igénybe.

A Cherrisk idén az első nyolc hónapban több mint ötvenezer biztosítást értékesített, a bevételek hatvan százaléka Németországból érkezik. 

Voltak megtorpanások is. A koronavírus-járvány például áthúzta azokat az előzetes terveket, amelyek az utasbiztosítások felfuttatását célozták. Idén az első nyolc hónapban az utasbiztosítások révén már a százezret meghaladja azon emberek száma, akiket a Cherrisk biztosít. 

Közösséget építenek

A cherrisk.com oldalon már több mint 4,2 millió látogató járt, 92,4 ezer regisztrált ügyfelük van. Az üzlet mellett a Cherrisk-filozófiának fontos eleme a közösség. Az elmúlt négy év során 48 jótékonysági ügyet tudtak támogatni a Cherrisk-ügyfelek a mozgással töltött percekért (illetve egyéb, a honlaphoz kapcsolt teljesítmény) után kapott Cherrisk-pontokból – 47 ezret meghaladó a felajánlások száma. (A Cherrisk-pontok későbbi biztosításkötésre is felhasználhatók.)

Még nem nyereségesek

 A Cherrisk projekt több millió eurós befektetés volt az UNIQA csoport részéről, melynek legnagyobb hányadát magyarországi fejlesztésekre használták fel. A teljes projekt cashflow pozitív státuszát 2024-re tervezik, és a későbbiekben nyereségessé váljon a működés. 

Wolfgang Kindl, az Uniqa igazgatóságának tagja szerint a kelet-közép-európai régió egyre jobban teljesít. Míg 2011-ben a régiós terület veszteséges volt, ma már stabilan hozzájárul az Uniqa teljesítményéhez. Ügyfélszámban a tíz évvel ezelőtti 55-ről 77 százalékra nőtt az Ausztrián kívüli ügyfelek részaránya.

Drágulnak a biztosítások

A válságok hagyományosan  az első két évben  jót tesznek a biztosítók bevételeinek , hiszen nő a biztosításkötési hajlam a bizonytalanságban – emlékeztetett Kurtisz Krisztián. A szakember szerint ugyanakkor ezekben a hónapokban nagyon komoly kihívást jelent majd a szektornak az infláció. Nemcsak a bérek, a költségek emelkednek, hanem a kártérítési költségek is a pénzromlás és a megugró energiaárak miatt. A szervizköltségekben már eddig is átlagosan 18 százalékos díjemelkedést látnak , de vannak olyan alkatrészek, amelyek ára az ötszörösére emelkedett. Mindezek következtében biztos, hogy komoly díjemelések előtt áll a biztosítási piac, ez pedig – a gazdasági helyzet elbizonytalanodásával – komolyan visszavetheti a biztosításkötési hajlandóságot.