David Leiker, a Robert W Baird tanácsadó cég elemzője szerdán azt mondta: a csődvédelem - bár rövid távon fájdalmas - a legjobb lehetőség arra, hogy a két óriást átalakítsák. Mint fogalmazott, "a kihívások túl bonyolultak ahhoz, hogy azokkal csődeljárás nélkül meg lehessen birkózni".
A GM előző nap 16,6 milliárd, a Chrysler pedig 5 milliárd dollár kormányzati támogatásért folyamodott a benyújtott drasztikus átszervezési tervek megvalósításához. A két cég korábban 17,4 milliárd dollár hitelt kapott. A GM közölte, hogy újabb segély nélkül már márciusban fizetésképtelenné válhat, a Chrysler pedig azt tudatta, hogy újabb hitelek hiányában csődvédelmet kell kérnie. A detroiti hármak közül a Fordnak nincs szüksége állami segélyre
Az USA Today szerint Washingtonnak, mielőtt határoz az adófizetők pénzének felhasználásáról, el kell döntenie, hogy érdemes-e további állami támogatást nyújtani az autóiparnak? El kell dönteni, a kormány abban segítse az autógyárakat, hogy elkerüljék a csődöt, vagy abban, hogy csődvédelem keretében alakuljanak át. Foglalkozni kell azzal, hogy mindhárom céget egyenlő módon kezeljék, vagy a leggyengébbet hagyják-e veszni. A lap szerint kérdéses, hogy reálisak-e a GM és a Chrysler által benyújtott költségcsökkentő és hatékonyságfokozó elképzelések.
A Wall Street-i elemzőkkel szemben az autógyártók kézzel-lábbal tiltakoznak a csődeljárás ellen. A vállalatok vezetése szerint a kormányzati támogatás melletti átalakulás kevésbé költséges, mint a kockázatos csődeljárás, amely Rick Wagoner GM-elnök szerint csak a legutolsó eszköz lehet.
A GM és a Chrysler is bejelentette, hogy több márkát és több ezer munkahelyet szüntetnének meg. A GM - amely december óta 13,4 milliárd dollár szövetségi hitelt kapott - 47 ezerrel csökkentené az alkalmazottak számát és bezárna 14 üzemet, az első negyedévben eladná vagy bezárná a Hummert. A 4 milliárd központi kölcsöntámogatást kapott Chrysler 3 ezer embert bocsátana el, és több modell gyártását leállítaná.