A Dacia az európai autókirály

2009.05.15. 07:50

Tizenkettedik hónapja csökkentek áprilisban az újautó-eladások Európában: a kontinens nyugati felén több mint 11, a kelet-európai uniós tagállamokban 21 százalékkal esett vissza az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest.

Németország és Ausztria a roncsprémiumnak köszönhetően masszív - az előbbi csaknem 20 százalékos - emelkedést könyvelhetett el, míg Spanyolországban 45, Izlandon 90 százalékos esést jegyzett fel az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA).

Az Elbától keletre Szlovákiában 43 százalékos pluszt hozott a roncsprémium, míg Magyarországon és Romániában 51 százalék feletti mínuszt a kereslet hiánya, Lettországban pedig 80 százalékos összeomlást a kritikussá vált gazdasági helyzet.

A márkák sorrendje nem változott, miután mindegyik gyártó eladásai csökkentek. A piacvezető Volkswagen, a második PSA és a GM értékesítése bőven 10 százalék feletti mértékben mérséklődött, a Toyota nem úszta meg 20, a Daimler 25, a BMW 30 százalékos visszaesés alatt. A Chrysler értékesítése kevesebb mint felére zuhant, a Renault-hoz tartozó Daciáé viszont 60 százalékkal ugrott meg.