Több mint két tucat államügyész bírálta kedden azokat az italvállalatokat, amelyek alkoholos energiaitalokat gyártanak. Felkérték a szövetségi hivatalnokokat, hogy vizsgálják meg a termékek összetevõit, illetve a marketingstratégiát, mert azzal, ahogy az ügyészek fogalmaznak, "a kiskorú vevõket célozzák" - írja a Boston Globe.
A legnagyobb probléma az, hogy olyan fiatalok kaphatnak kedved a reklámoktól az alkoholos italhoz, akik amúgy az alkoholmentes energiaitalokat fogyasztják - véli Hardy Myers, az oregoni igazságügyminiszter. Szerintük a dobozok, melyek inkább ûdítõnek tünnek, megkönnyítik a 21 éves életkorhoz kötött alkoholvásárlás kijátszását.
Az új ítalok egyébként voltaképpen ízesített, koffeinnel felütött sörök. Vagy, ahgy a gyártó mondja: ezek az italok egyszerû malátakészítmények, amelyek koffeint is tartalmaznak. Az alkoholtartalom pedig világosan fel van tüntetve rajtuk, úgyhogy nem adhatók el kiskorúaknak - hangsúlyozta Francine Katz, az Anheuser-Busch alelnöke. Ez a cég is gyárt alkoholos energiaitalt, a Bud Extrát.
Az államügyészek mindenképpen szeretnék bevizsgáltatni az összetevõket, szerintük az italok ráadásul magasabb alkoholtartalommal bírnak, mint a megengedett.