Kétségbeesett próbálkozások az amerikai lakáspiacon
További Világ cikkek
Az egyet fizet kettőt kap akciótípust számos termék esetében alkalmazzák a kereskedők, azonban ha ingatlanról van szó, talán keveseknek jut eszébe egyszerre két házat vásárolnia. Az USA elkeseredett ingatlanközvetítőit azonban már erre kényszeríttette idén a válság: egy kaliforniai cég egy millió dollár értékű ingatlan vásárlása esetén egy 400 ezer dollár értékűt ajándékozott a vásárlónak, akik közül nem egy Nagy-Britanniából sőt Dél-Afrikából érkezett.
Tombola, Feng Shui
Mint arról korábban már mi is beszámoltunk, Nagy-Britanniában de az USA-ban is többhelyütt úgy igyekeztek az elkeseredett lakástulajdonosok túladni ingatlanjukon, hogy kis értékű, vagyis néhány tíz dolláros sorsjegyeket bocsátottak áruba, majd mikor már elegendő összeg gyűlt így össze, az ingatlant kisorsolták a vevők között.
Talán sokaknak már túlzásnak tűnik, de az amerikaiak hisznek benne, hogy nem elég csak felsőkategóriás bútorokkal berendezni a lakást, ha le akarjuk nyűgözni a leendő vevőket, hanem megfelelően el is kell rendezni azokat, lehetőleg a feng shui szellemében.
Nyaralás vagy kocsi
Ismét egy olyan akció, amely nem valószínű, hogy önmagában vásárlásra ösztönözné az embert, hiszen több tíz millió forintos ingatlan esetében egy néhány 10 ezer forintos, ajándékba kapott utazás nem egy nagy ajándék. Az akció lényege inkább abban rejlik, hogy felkeltse az érdeklődők figyelmét egy adott értékesítőre, vagy ingatlanra, különösen az olyan piacon, amely erősen túlkínálatos. Így ha választhat az ember két szinte egyforma ingatlan között, akkor esélyes, hogy azt választja, amelyhez egy ingyenes francia Riviérán töltött nyaralás is jár.
Hasonlóan az ingyenes nyaraláshoz, az ingatlanhoz ajándékba adott autó is a figyelemfelkeltés eszköze. Nem mindegy azonban, hogy milyen kocsiról van szó, hiszen a lakásvásárlásban kivérzettek nem biztos, hogy örülnek egy benzinzabáló autónak. Nem véletlen, hogy az üzemanyagárak emelkedésekor az ingatlanfejlesztők, illetve közvetítők SUV-ok helyett üzemanyag-takarékos autókat csaptak a lakások mellé.
Különösen az új építésű lakások esetében vált mára már széles körben alkalmazott, forgalomélénkítő trükké az árak folyamatos csökkentése, ahol a kezdeti négyzetméter ár töredékéért juthat lakáshoz a szemfüles vevő. Persze kérdés, hogy az erre berendezkedett vásárlók, akik hajlandóak az utolsó pillanatig kivárni, nem hajszolják-e túlzott akciókba az eladókat.
Régi lakás beszámítása
Autók esetében a kereskedők gyakran alkalmazzák azt az árkedvezményt, ahol az új autó árát a régi értékével csökkentik. Az USA-ban azonban a nagyobb ingatlanközvetítők is már erre a módszerre vetemedtek, hiszen sok vevőt az tántorít el az új lakás megvásárlásától, hogy az előzőt nem tudja eladni. Az ingatlanfejlesztők szövetségének adatai szerint már az építők 13 százalékánál megtalálható ez a beszámítási akció.