A legrosszabbkor jó vásárolni
"Mindig azt nézzük először, mennyit veszthetünk, s csak azután vizsgáljuk az esetleges nyerési lehetőségeket" - nyilatkozta Olstein a hírügynökségnek. A legjobb a rossz hírek után vásárolni, miután már összeomlott az árfolyam - véli a 63 éves menedzser.
A 2 milliárd dollárt kezelő alap legjelentősebb befektetése jelenleg egy Interpublic Group-részvénycsomag, az alap vagyonának 2,8 százalékát fektette a világ harmadik legnagyobb reklámügynökségébe. Pedig első ránézésre nem sok jóval kecsegtet. Egy sor elhibázott akvizíció következtében az árfolyam a 1999-es csúcshoz képest 78 százalékkal zuhant, ráadásul még számviteli botrányok is borzolták a kedélyeket a társaság háza táján.
Sorosnak tetszik a taktika
Persze dollártízmilliók elköltéséhez nem elegendőek a rossz hírek, bevásárlás előtt mindig alaposan tanulmányozzák a kiszemelt cég kimutatásait. Elsősorban olyan társaságokat keresnek, ahol a non-cash költségek elfedik a javuló nyereségkilátásokat, s bár erre mások is képesek lennének, a cégek háza tájáról napvilágot látott rossz hírek elhomályosítják a pozitív jelek után kutató elemzők mégoly éles tekintetét is. Hasonló történik az Interpublic esetében is. Az elhibázott akvizíciók nyomán hatalmas amortizációs teher nehezedett a társaságra, s bár ez a jövőben jelentősen csökken majd, a cégről csak rossz hírt halló befektetők valamiért erről nem hajlandók tudomást venni - véli Olstein. Az alap teljesítménye - az átlagos éves hozama 16 százalék volt eddig - Soros György érdeklődését is felkeltette, olyannyira, hogy jelenleg a magyar származású tőzsdeguru az alap legnagyobb befektetője.