Ami nehézséget okoz a légi cégeknek – a kerozin drágulása –, az egyszersmind új, korszerű, üzemanyag-takarékos gépek vásárlására kényszeríti őket – amilyen az új Airbus 380-as, illetve a Boeing 787-es. A két vállalatnál egyelőre nemhogy nem mondtak le megrendeléseket, hanem egyelőre örülnek, ha időben eleget tudnak tenni vállalt kötelezettségeiknek. Az Airbusnál például a munkafolyamatok átszervezésével próbálják gyorsítani a gyártást, hogy minden igényt ki tudjanak elégíteni. A repülőgyárnak többször is halasztást kellett bejelentenie az elmúlt három hónapban. Az idén például 12 A380-as kiszállítása várható a tervezett 13 helyett, jövőre pedig 21 a vállalt 25 helyett.
Az Airbus főnöke, Thomas Enders szerint a 3700 gépre szóló megrendelés hat-hét évre ad munkát a vállalatcsoportnak, amely termelését a következő években 40-45 százalékkal tervezi növelni. A Boeingnek a következő öt évre van bőségesen munkája. A két cég a London közelében ma megnyílt nemzetközi légi kiállításon is remél megrendeléseket. A tavaly Párizsban tartott bemutatón is rekordot döntöttek a megrendelések: a két cég összesen 506 gép szállítására kapott megbízást, míg a korábbi évek átlaga 226 gép volt.
A Farnborough-ban ma kezdődött és vasárnapig tartó légikiállításon 1500 cég mutatja be kínálatát 35 országból, és 140 ezer látogatóra számítanak. Farnborough mellett a párizsi (Le Bourget), a berlini és a szingapúri légishow a szakma legjelentősebb találkozóhelye.