Két Coca-Colát ér a magyar gazdaság

2007.07.27. 14:45
Továbbra is a Coca-Cola alegértékesebb márkanév. A 100 legértékesebb márka fele amerikai, de az első tízben hét is az Egyesült Államokból való. Bill Gates cége csak második.

Idén is a Coca-Cola a legértékesebb márka a világon – áll az Interbrand listjájában. Igaz ugyan, hogy a tavalyi évhez képest mintegy három százalékot vesztett értékéből, még mindig jelentős előnnyel vezet. 65,3 milliárd dollárt (nagyjából 11,8 milliárd forintot) ér a tanácsadó cég idei adatai szerint. Ez az összeg egyébként a magyar gazdaság éves teljesítményének nagyjából a fele.

A második helyen a Microsoft áll – ahogy tette ezt tavaly is – 58,7 milliárd dolláros értékkel. Bill Gates márkája annyit erősödött, amennyit a Coca-Cola vesztett. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán az IBM áll, 1,6 milliárddal lemaradva az ezüstérmes mögött.

Hét amerikai a legjobb tízben

A legértékesebb tíz márka közül a hatodik helyezett Toyota érte el a legnagyobb mértékű bővülést, 15 százalékkal ér többet mint tavaly. A negyedik helyezett General Electric és az ötödik Nokia között egyébként nagy a szakadék, előbbi 51,6 milliárd dollárt ér, míg utóbbi "csak" 33,7 milliárdot.

Őket követi az Intel, majd a McDonald's. A kilencedik a Disney csoport, és éppen befért a legjobb tízbe a Mercedes is. Ez azt jelenti, hogy 7 amerikai, egy finn, egy japán, és egy német került a legjobbak közé.

Nagyot dobott a Google

A márkák versenyében a legnagyobb bővülést a Google érte el, 44 százalékkal ér többet, mint tavaly. Jelenlegi értéke 17,8 milliárd dollár, ami a huszadik helyhez volt elég.

A legtöbbet a Ford vesztette értékéből, mintegy 19 százalékos csökkenéssel a 41. helyre csúszott vissza.