A lukfúró visszavág
A cég nem hagyja annyiban a bírságolást, és ha kell, bajuszt akaszt a kormánnyal - szivárogtatták a társasághoz közeli források a The Timesnak. Az Eurotunnel azzal érvel, hogy a maga részéről rengeteget tett a bevándorlók megfékezésére. (Ennek sikere nem volt azért teljesen nyilvánvaló a múlt hónapban, amikor egyetlen napon 380 illegális utast füleltek le.)
Hiába a csúcstechnika, a cseles bevándorlók felfüggesztik a kilégzést?
Ötmillió fontos költséggel 10 kilométernyi szögesdrótos kerítéssel vették körül a franciaországi végállomást. Itt őrök cirkálnak folyamatosan, miközben a terepet kamerák vizslatják. A vonatokon hi-tech szénmonoxid-detektorokkal igyekeznek kiszűrni a törvénytelen utasok kilégzését.
A potyautasok száma azután nőtt meg igazán, hogy a brit hatóságok tavaly elkezdték a bevándorlókat becsempésző kamionosok bírságolását. Az eredmény 4 ezer lebukás 8 millió fontos kiszabott büntetéssel.
A vasúttársaság idén februárban jelentette be, hogy nehezen tud megbirkózni a bevándorlókkal, akik éjjelente gyalog vágnak neki a föld alatti útnak, rá sem bagózva a feszültség alatt álló sínekre.
Nem jött be a nagy luk
A várható magas bírság tovább ronthatja az Eurotunnel enyhén ugyan javuló, de összességében siralmas eredményeit. A cég tavaly 579 millió fontos (825 millió dolláros) bevétel mellett 124 millió font (177 millió dollár) veszteséget könyvelt el. A hétfőn bejelentett eredmények szerint az idei első félévben 74 millió dollár mínuszt sikerült összeszedni. Az Eurotunnel jövőre nullszaldót szeretett volna elérni. Chaqrles Mackay elnök szerint ha a gyengélkedés folytatódik, - a lassuló világgazdaság miatt a teherszállító és autófuvarozó egység különösen gyengén szerepelt - ez a cél veszélybe kerül.