Ár- és méretháborúban a csokigyártók

2008.08.27. 10:53
Majdnem mindegyik édességgyártó kénytelen emeli a csokoládé árát az alapanyagok drágulása miatt. A legtöbben az áremelés mellett a temékek méretét is csökkentik.

Most a Mars jutott el odáig, hogy nem tudja már halogatni termékei árának emelését, a Snickers és az M&Ms gyártja az alapanyagok drágulása miatt kénytelen árat emelni – írja a BBC Online. A cég egy nappal az amerikai Hershey után jelentette be az áremelést. A Hersey tíz százalékkal adja drágábban termékeit.

Az eredeti tervek szerint az év végéig nem drágultak volna a csokoládék, de egyszerűen nem tudták tartani az árakat. Így is nagyon sok mindent figyelembe vettek a lépés előtt – magyarázta a cég közleményében.

A Mars azt is bejelentette, hogy néhány terméket ugyanazon az áron ad, de csökkenti a méretet. De nem ők az egyetlenek. A Cadbury's és a Nestlé is hasonló lépésre szánta el magát. A Cadbury's például a 250 grammos Family Share-t ezentúl már csak 230 grammos kiszerelésben árusítja. A Proctor & Gamble Pringle szelete 170 grammot nyom, 200 gramm helyett. A Nestlé pedig a Rolo csomagjába már nem tizenegy darabot tesz, hanem csak tizet.