További Világ cikkek
"Teljes elsőbbséget élveznek a jövőbeni versenyképességet, termékeinket és technológiákat - mindenekelőtt a zöld technológiákat - érintő, valamint az indiai, kínai és oroszországi tevékenységgel kapcsolatos beruházások", írták a levélben. Azokat a beruházásokat, amelyek nem szolgálják közvetlenül a versenyképesség javítását, törlik vagy félreteszik, tették hozzá a lap szerint a Daimler menedzsmentjének tagjai.
Segítség a márkakereskedőknek
A Daimler ugyanakkor 53 millió eurót fizetett a visszaeső autóipari kereslet miatt nehéz helyzetbe került független márkakereskedőinek, és további tízmillió eurót ajánlott fel, amelyért kiállítási autókat vásárolhatnak meg a márkakereskedők, írta a Der Spiegel.
A lap szerint a cég független márkakereskedői közül sokan nehéz helyzetben vannak, mert a Daimler teherautó-modelljeit is árulják és a teherjárműpiac gyakorlatilag befagyott. A Daimler cég tulajdonában levő saját kereskedelmi egységek - amelyek mintegy 200 millió eurós veszteséget várnak az idén -, szintén pénzügyi segítséget várnak a cégtől.
Új exportlehetőségek
A Daimler fontolgatja a Mercedes A- és B-osztály modelljeinek amerikai exportját is. A Mercedes Benz amerikai értékesítési alelnöke, Stephen Cannon szerint vizsgálják a jelenlegi modellek utódainak amerikai exportlehetőségeit is.
A Daimler 213 millió dollár nyereséggel zárta a harmadik negyedévet, ami jelentős fordulat az egy évvel korábbi 1,5 milliárd dollár veszteséghez képest. A Mercedes-Benz, Smart és Maybach típusú autókat gyártó cég azt közölte, hogy a fordulat ellenére az értékesítése 7 százalékkal 23,8 milliárd dollárra esett, elsősorban észak-amerikai eladásainak a csökkenése miatt.
A magyar beruházás még nincs veszélyben
Noha a cég vezetői az indiai, kínai és oroszországi beruházásokat említették prioritásként, egyelőre nincs hír arról, hogy a magyarországi, kecskeméti 200 milliárd forintos zöldmezős beruházást veszély fenyegetné. A cég és a magyar kormány közötti támogatási szerződést október végén írták alá, és azóta sem merült fel, hogy a Daimler - a német autóipart, és magát a céget is érintő válság, illetve a piaci értékesítési nehézségek ellenére - ne a terveknek megfelelően készítené elő a beruházást. A gyár építése 2009-ben kezdődik, az első autó 2011-ben gurul le a gyártósorról. A kezdeti kapacitás a kezdetben évi százezer autó lesz – ehhez 2500 dolgozóra lesz szükség –, de ez a szám később emelkedhet.
Noha építkezni csak jövőre fognak, céget már alapítottak a németek. Igaz, a félmillió forintos jegyzett tőkéjű, július 17-én bejegyzett Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-t – amely cégvezetője a Mercedes-Benz Credit Pénzügyi Szolgáltató Hungary Zrt.-t is vezető Zseni Benő, könyvvizsgálója a KPMG lett – egyelőre Budapesten, a Daimler-Chrysler Automotive Hungary Kft. újlipótvárosi címén jegyezték be. A társaság már megjelent egy kecskeméti állásbörzén, és a napokban a beruházás környezetvédelmi hatásvizsgálatát is elvégezték.