További Világ cikkek
Hasonlóságok
Boeing 7E7
Közel tízmilliárd dollárból fejleszti a Boeing a 7E7-est, mely első ránézésre nem tűnik korszakalkotó típusnak. A lényeg ugyanis a felszín alatt található, az igazi áttörést a felhasznált anyagok és az utastér kialakítása jelenti. A gyártó ígérete szerint a 7E7-esek húsz százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak majd, mint a jelenlegi társaik, hála a szerkezeti újításoknak, az új General Electric és Rolls Royce hajtóműveknek valamint a szintetikus anyagoknak. A beltér szintén egyedülálló, az új gép valóban luxuskörülményeket kínál, az ülések nagyobbak, kényelmesebbek lesznek, mint amit megszokhattunk, az ablakok pedig szintén jelentős növekedésen esnek majd át.
Titokzatos gép
Airbus A350
Bár sem 7E7-es, sem az A350-es nem repült még egy percet sem (és ez pár évig még így is marad), máris több vevő jelentkezett. A Continental Airlines az első a vezető amerikai légitársaságok közül, amely leadta rendelését a 7E7-esre. A társaság vezérigazgatója, Gordon Bethune elmondta, hogy a tíz gép 1,3 milliárd dollárba kerül, és a társaság nemzetközi növekedési stratégiájának fontos részét jelentik. Egy hatmilliárdos üzlet keretein belül pedig ötven gépet szállít a Boeing a Japan Airlines-nak.
Az A350-et pedig szinte még be sem jelentették, a spanyol illetőségű Air Europe már meg is rendelt tizet az új gépcsaládból. Az üzlet összértéke - beleértve az opciót további két gép vásárlására - eléri az 1,8 milliárd dollárt. A Lufthansa egyenlőre kivár, mint azt a társaság szóvivője elmondta, mindkét típus vásárlásának lehetőségét megfontolják.