Hatalmas akcióval próbál javítani helyzetén az Egyesült Államokban a General Motors. Az ország legnagyobb autógyártója augusztus 20-a és szeptember 2.a között olyan árengedményeket ad számtalan modelljére minden hazai vevőjének, amilyet egyébként csak alkalmazottainak szokott adni.
Aki egyes rosszabbul fogyó modelleket egyből kifizet, további diszkontra számíthat. Az alkalmazotti kedvezmény vonatkozik az összes 2008-as Chevrolet-re, sőt néhány olyanra is, amelyik hivatalosan 2009-es modell - értesültek autókereskedői forrásokból a hírügynökségek. A Reuters úgy tudja, a GM hétfőn arról értesítette márkakereskedőit, hogy az összes USA-ban forgalmazott márkájára engedményt ad, beleértve a Cadillacet, a Saabot és a Buickot.
Az éppen százéves autógyártónak nagy szüksége van eladásai fellendítésére: az USA-ban 1999 óta nem tudta növelni éves értékesítéseit, idén júliusban pedig már a hatodik egymást követő hónapban csökkent a forgalma. Értékben számolva eddig összesen 18 százalékos mínuszban van a GM a tavalyi első félévéhez képest.
Az alkalmazotti kedvezmény kiterjesztésének eszközével nem először él a GM. Az eddigi utolsó akció három évvel ezelőtt nagyon sikeresnek bizonyult. Nemcsak a General Motors választja ezt a megoldást, korábban nagy hazai riválisai, a Ford és Chrysler is léptek már hasonlót. Kereskedői tapasztalatok szerint ilyenkor több mint a duplájukra is ugorhatnak a havi eladások - hogy aztán megint visszaessenek.