Az európai parlamenti képviselők megszavazták második olvasatban is azt a jogszabályt, mely megtiltja a légitársaságoknak, hogy olyan hirdetést tegyenek közzé, melyen nincs feltüntetve a teljes ár. Az EU már nagyon régóta hadakozik az ilyen jellegű hirdetések ellen, de még fél éve is több mint kétszáz olyan céget talált, amelyek reklámjaiban hiányosak voltak a közölt információk. Egy novemberben készített felmérésben négyszáz honlapot vizsgáltak és ezek fele nem felelt meg az uniós szabályoknak. Például az ingyenesnek reklámozott repülőjegyek nem voltak ingyenesek, sok helyen kötelezően kellett biztosítást kötni.
A BBC Online szerint év végére teljesen eltűnhetnek azok a hirdetések, ahol a különböző adók és járulékok nem szerepelnek a jegyárban. Néhány országban egyébként már most is tilos ilyen hirdetéseket megjelentetni.
Az uniós törvényhozók szerit a légitársaságok túl gyakran tévesztik meg az utasokat. Robert Evans brit munkáspárti képviselő szerint például nem ritka, hogy a reklámban szereplő 99 penny helyett végül 99 fontot fizetnek az utasok a különböző adók és járulékok miatt.
Az európai légitársaságok szövetsége (Association of European Airlines) üdvözölte a lépést, szerintük ez átláthatóbbá és összehasonlíthatóbbá teszi a különböző cégek ajánlatait. Még a fapadosok sem ellenkeznek, a két legnagyobb, az EasyJet és a Ryanair az új szabályozás mellé állt.
Magyarországon is több bírságot szabtak ki emiatt az elmúlt években. A KLM egymilliós, a Wizz Air húszmilliós, a Malév harmincmilliós, a SkyEurope ötvenmilliós bírságot kapott egyes reklámjaiért. A légitársaságok egyébként sorra áttértek a teljes ár feltüntetésére a hirdetésekben.