Nostradamus aratott

2001.09.17. 15:32
A keddi terroristatámadások után Amerikában megugrott az eladott mozijegyek, illetve a kikölcsönzött videokazetták, DVD-k száma. A nézők a mozikban a szórakoztató filmeket keresték, a videotékákban a Nostradamus jóslatairól szóló alkotás volt a sláger.
A hétvégén bemutatott Hardball című szórakoztató film meglepő módon tízmillió dolláros bevételt produkált, míg a nézettebbnek várt "The Glass House" című thriller csak hatmilliót hozott - közölte a New York Times. A jegyeladások ugyan visszaestek az előző hétvégéhez képest, de így is 44 százalékkal több belépőt adtak el, mint egy évvel korábban ebben az időszakban.

Pedig nem reklámoztak

Az eladott mozijegyek száma annak ellenére emelkedett, hogy a tévécsatornákon a merényletek utáni napokban nem sugároztak filmreklámokat, és a hétvégi eredményben általában nagy súllyal szereplő pénteki napon most a nemzeti gyász miatt kevesen mentek filmet nézni.

Csak az erőszak nem ment

A terrortámadások után a Paramount először el akarta halasztani a Hardball bemutatóját, de végül még is a vetítés mellett döntöttek, mert a film "pozitív amerikai értékeket hordoz". Az erőszakos filmek bemutatóit azonban a stúdiók elhalasztották, és erre a sorsra jutott a "Big Trouble" című krimiparódia is.

Jósok szezonja

A Blockbuster videókölcsönző-hálózat azt jelentette, hogy szerdától kezdve hirtelen emelkedett a kivett kazetták száma. A manhattani Video Room kölcsönzőben a legtöbbször kért mozi a Nostradamusról szóló "The Man Who Saw Tomorrow" című film volt. Korábban két-háromhavonta egyszer kérték ezt a filmet, most egy hétvége alatt negyvenszer.