Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kávéháborúban a Coca-Cola és a Pepsi

2007.10.18. 15:13
Éles verseny kezdődött a jeges kávék piacán a Coca-Cola és a Pepsi között. Mindkét vállalat nyomul az egyre bővülő területen. A Pepsi a Starbucs kávéházzal, a Coca-Cola az olasz Illyvel erősít.

Most a kávé az a terep, ahol a két nagy rivális, a Coca-Cola és a Pepsi összecsaphat a hosszú évek óta tartó kólaháború újabb állomásaként. Mivel a hagyományos szénsavas üdítők piacát egyre több támadás éri mindenhonnan, a két multi más utakat keres piaci részesedésének növelésére. És ez a kávé &ndash írja a Financial Times.

Ezúttal nem a forró kávékról van szó, hanem az úgynevezett ready-to-drink, vagyis azonnal fogyasztható, dobozokban vagy műanyag üvegekben árult hideg tejes kávékról. Az első ilyen kávét – a piacon RTD-nek hívják – egy japán cég készítette. Még ma is Japánban adják el a legtöbbet ebből a termékből, a piacvezető pedig a Coca-Cola Georgia Coffee márkája. Az országban 12 milliárd dollárért adnak el kávét, ez jóval nagyobb, mint az egymilliárd dolláros amerikai piac. Ahol egyébként az együttműködő PepsiCo és a Starbucks a piacvezető.

A változó fogyasztói szokások és az üdítőital-piac visszaszorulásával felértékelődhet az új ízek szerepe. A cégek így már most minél nagyobb részesedést szeretnének, s megkezdődött a harc a két ősi rivális között. A piac – Japánt nem beleszámolva – évente tíz százalékkal nő, most tízmilliárd dolláros.

Az múlt hónapban a PepsiCo és a Starbucks kiterjesztette együttműködését az Egyesült Államokon kívülre is. A tervek szerint elsősorban Kínában terjszkednének. A Starbucks fejleszti ki az italokat – mint például a Frappuccino és a DoubleShot –, majd ezeket a PepsiCo értékesítői hálózatán keresztül adják el. Japánon kívül így a PepsiCo előnyre tett szert a Coca-Colával szemben.

A Coca-Cola ezt nem hagyhatta szó nélkül, az egyik legismertebb olasz céggel, az Illy Cafféval szorongatná meg a Pepsit. Az Illyt 1933-ban alapították Triesztben, hozzá köthető az eszpresszó előfutárának feltalálása. Hét évvel ezelőtt nyitottak egy egyetemet, hogy terjesszék a kávéfőzés technikáját és a kávékultúrát. Amikor bejelentették az együttműködést a világ legnagyobb üdítőital-gyártójával, a cég vezetője, Andrea Illy azt nyilatkozta: büszke arra, hogy az Illy-ízt a fogyasztók teljesen új csoportjával ismertethetik meg.