A Coca Cola piaci részesdését jelenleg 11,5 százalék körül becslik, a Kofoláé tavaly 9,4 százalék volt. Közvélemény-kutatási adatok szerint a megkérdezettek 17 százaléka a Kofolát, és csak 14 százaléka választja a Coca-Colát.
Barna, szénsavas, kóla ízű cukros víz -- jellemezte a Kofolát az Index pozsonyi forrása, akinek emlékei szerint a hazai kóla valamikor a 70-es években tűnt fel, és azóta is kapható. Mindenütt: miközben szlovákiában népszerűek a különböző hazai kólák, sok kocsmában kizárólag Cofolát lehet kapni alkoholmentes italként. A "népita"l ráadásul sokkal olcsóbb is, mint a Pepsi vagy Coca. A Kofola az utóbbi években kezdett intenzív kampányba, reklámjaival folyamatosan jelen van a szlovák tv-ben és több koncertet, rendezvényt támogatott, így a piacszerzés részben nyilván erre vezethető vissza.
Az utóbbi években ugyanakkor jogviták keresztűzében állt a Kofola márkanév, melyet több cég is magának gondolt. Ennek is köszönhető, hogy szlovák üdítőpiacon több, hasonló nevű hazai kóla versenyez.
A Kofola Slovensko - a cseh Kofola leánycége - tavaly 50 százalékkal, 900 millió koronára (23,1 millió euró) növelte forgalmát. A termelés 77 százalékát Szlovákiában értékesítették, a többit Csehországba és Lengyelországba exportálták. A Kofola Slovensko jelenleg 240 főt foglalkoztat.