Jót tett a McDonald'snak a válság

2008.11.11. 10:26
Jelentõsen növelte forgalmát a világ legnagyobb gyorsétteremlánca. A McDonald'snak jól jött, hogy a válság miatt a fogyasztók olcsóbb éttermekbe járnak.

A McDonald's októberben 8,2 százalékkal nõtt, az Egyesült Államokban 5,3 százalékkal, Európában 9,8 százalékkal növekedett a forgalma. Úgy tûnik bejött a gyorsétteremlánc húzása, az olcsó Dollar Menu, nehezebb idõkben a fogyasztók kevesebbet költenek éttermekre – írja a Forbes.

Miközben szinte valamennyi cég hatalmasat veszített értékébõl, a McDonald'snak minimálisak a veszteségei, csupán 3,4 százalékkal csökkent a részvények árfolyama az elmúlt hónapban. Riválisai nem voltak ennyire szerencsések: a Burger King 24,6 százalékot, a Yum! Brands 28,6 százalékot esett.

A lánc ugyanazt a kategóriát képviseli az éttermek között, mint a Wal-Mart a kiskereskedelmi láncok között – a legolcsóbban árulja a termékeit. A vásárlók pedig ilyen idõkben ott spórolnak, ahol tudnak, például nem járnak drága éttermekbe, bárokba.