Jót tett a McDonald'snak a válság
A McDonald's októberben 8,2 százalékkal nõtt, az Egyesült Államokban 5,3 százalékkal, Európában 9,8 százalékkal növekedett a forgalma. Úgy tûnik bejött a gyorsétteremlánc húzása, az olcsó Dollar Menu, nehezebb idõkben a fogyasztók kevesebbet költenek éttermekre – írja a Forbes.
Miközben szinte valamennyi cég hatalmasat veszített értékébõl, a McDonald'snak minimálisak a veszteségei, csupán 3,4 százalékkal csökkent a részvények árfolyama az elmúlt hónapban. Riválisai nem voltak ennyire szerencsések: a Burger King 24,6 százalékot, a Yum! Brands 28,6 százalékot esett.
A lánc ugyanazt a kategóriát képviseli az éttermek között, mint a Wal-Mart a kiskereskedelmi láncok között – a legolcsóbban árulja a termékeit. A vásárlók pedig ilyen idõkben ott spórolnak, ahol tudnak, például nem járnak drága éttermekbe, bárokba.