Befektetőket keres
A cég adóssága nagyrészt adótartozásból és be nem fizetett közüzemi számlákból áll. A csődvédelem idején a fizetésképtelennek minősített vállalat megpróbál külföldi befektetőt találni. A cég a kilencvenes években a Renault-val tárgyalt, de akkor nem született megállapodás. A csődeljárást irányító ARCO (Agency for Restructuring of Credit Organizations) vezetője nem árulta el, hogy most milyen befektetőkkel tárgyalnak, csak annyit közölt, hogy a céget mindenképpen megpróbálják egyben tartani.
Ford után biliárdasztal
A Moszkvics autógyárat 1929-ben alapították, a cég kezdetben Fordokat gyártott. A gyártott autók száma a nyolcvanas évekbeli csúcson elérte az évi százötvenezret. A kilencvenes években az 1998-as pénzügyi válság előtt egyszer már leállt a gyár, akkor egy komoly állami tőkeinjekció után tudott csak újraindulni a termelés. A cég azonban már nem állt talpra, 1999-ben mindössze hatszáz autót gyártott. A felszabaduló kapacitás egy részét ekkor biliárdasztalok gyártására állították át.