A Ryanair vezetõi is csúsznak az olajon

2008.03.28. 08:35
A Ryanair április elsejéig 68 dollár/hordós olajárnak megfelelõ kerozináron kötött szállítási szerzõdések alapján szerzi be a repülõgép-üzemanyagot, ám az ennek lejárta utáni idõszakra nem kötött határidõs megállapodásokat. Ez azt jelenti, hogy rázuhan a vállalatra a 100 dollár fölé drágult olajár. A vezetõk fizetésén is spórolnának.

A Ryanair Holdings Plc, Európa legnagyobb diszkont-légitársasága egy évre befagyasztja 36 felsõ vezetõjének fizetését, mivel a megállíthatatlanul dráguló üzemanyag, illetve a kevesebb utas miatt brutálisan - a vállalat korábbi bejelentése szerint az április 1-jével kezdõdõ üzleti évben 50 százalékkal - csökken a társaság nyeresége. Helyénvaló, hogy a nehezebb üzleti környezetben szükségessé vált költségcsökkentésben a menedzsment járjon az élen - indokolta a döntést Michael O'Leary vezérigazgató.

A társaság le akarja faragni minden kiadását, köztük a repülõtéri illetékekre kifizetett összegeket, a bérköltséget, az üzemanyag-kiadást és a devizaárfolyamok ingadozásából fakadó terheket is. A menedzsment bérének befagyasztásától 1-10 millió eurós megtakarítást várnak. Ha azonban ezt az összeget összevetjük az üzemanyag drágulásából fakadó irtózatos többletteherrel, akkor a spórolás jelképesnek tûnik.

A Ryanair április elsejéig 68 dollár/hordós olajárnak megfelelõ kerozináron kötött szállítási szerzõdések alapján szerzi be a repülõgép-üzemanyagot, ám az ennek lejárta utáni idõszakra nem kötött határidõs megállapodásokat. Ez azt jelenti, hogy rázuhan a vállalatra a 100 dollár fölé drágult olajár, miközben minden 1 dolláros emelkedés évi 14 millió euró pluszkiadást okoz a légitársaságnak. A Ryanair - a repülõgépek gazdaságosabb üzemeltetését is figyelembe véve - a következõ üzleti évben 400 millió euróval lesz kénytelen többet költeni üzemanyagra, mint 2007/2008-ban.