Business Talks '24
Üzleti konferencia
Korábban a belga Interbrew írt alá egy megállapodást arról, hogy részesedést szerez a Zsu Jiang vállalatban, amely a déli tartományokban a vezető sörgyárnak számít.
Japán második számú sörgyártója, a Kirin - amelynek többek között ausztrál és fülöp-szigeteki érdekeltségei is vannak - szintén Kínában terjeszkedne.
30 forintos sör
A 6,4 decis kínai söröket átszámítva 30 forint körüli összegért árulják, a nyugati sörgyárak korábbi próbálkozásai, hogy önállóan jelenjenek meg a piacon, ezért rendre elbuktak. A nyugati cégek ezért próbálkoznak most a hazai gyártókkal közösen, miközben szeretnék a most jellemző 2-10 százalékos árrést növelni.
A legnagyobb kínai sörgyártók az elmúlt időszakban konszolidáción mentek keresztül: az első félévben 1,53 millió tonna sört gyártó Cing Tao például az elmúlt időszakban mintegy negyven kisebb gyárat vásárolt fel. A kínai piac azonban továbbra is meglehetősen fragmentált: a tíz legnagyobb sörgyár a kínai piac 40 százalékát fedi le, a maradékon 400 kisebb gyártó osztozik.
Business Talks '24
Üzleti konferencia