Piaci pletykák szerint a Ford tárgyalásokat folytatott a Renault-val a Volvo értékesítéséről, azonban a megbeszéléseknek vége szakadt, miután nem tudtak megegyezésre jutni az árról. Emellett a híresztelések szerint Kína harmadik legnagyobb autógyártójával a Dongfeng Motor Corp.-pal is egyezkedik a Ford a Volvo értékesítéséről.
A Ford szóvivője a híreszteléseket nem kommentálta közvetlenül, ugyanakkor megjegyezte, hogy az év elején a társaság azt nyilatkozta, hogy a Volvo nem eladó és a jövőben a részleg eredményeinek javítására fókuszál a cég.
A Reuters forrásai szerint ugyanakkor bár a Ford azt nyilatkozta, hogy nem adja el részlegét, nem hivatalos tárgyalásokat folytatott érdeklődőkkel. Az elemzők úgy vélekednek, hogy a Ford tudna mit kezdeni a pénzzel, amit a részleg értékesítéséért kapna, miután az elmúlt két év során összesen 15 milliárd dolláros veszteséget termelt a társaság.
A cég jelenleg nagyszabású átszervezési tervei kellős közepén jár, melynek keretein belül 16 gyárát zárja be, valamint luxusmárkái értékesítését határozta el még negyedévekkel ezelőtt. A Jaguar, a Land Rover és az Aston Martin már elkelt, luxusmárkái közül egyedül a Volvo maradt a Ford tulajdonában, amit kilenc évvel ezelőtt 6,45 milliárd dollárért vett meg a cég.
Azonban a jelenlegi piaci környezetben az autógyártók sok problémával szembesülnek az amerikai lakossági fogyasztás lassulása és az üzemanyag folyamatos drágulása kapcsán, így a Ford kénytelen volt feladni régóta hangoztatott célkitűzését, miszerint 2009-ben már profitot termelhet.
A Volvo 2007-ben veszteséges volt és az első negyedévben is 151 millió dolláros veszteséget termelt a cégnek.
A Fordban jelentős, 6,5 százalékos részesedéssel rendelkezik a milliárdos befektető, Kirk Kerkorian, aki lépéseket tehet annak érdekében, hogy sürgesse a részleg értékesítését és esetleg a Renault-tal folytatott tárgyalásokat is szorgalmazhatja.