Elvárás lett a gyors mobilnet – a 4G a megoldás!

2013.04.17. 15:29 Módosítva: 2013.04.25. 13:00
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Gyorsan terjednek az okostelefonok és táblagépek. Az adatforgalom dinamikus bővülése új kihívás elé állítja a szolgáltatókat. A megoldás kulcsa a 4G.

2012 végén  6,6 milliárd mobil-előfizetést tartottak számon a világon, de szakértők szerint ez a szám 2018 végére akár a 9,3 milliárdot is elérheti*. Világszerte dinamikusan nő az okostelefont használók száma, 2012-ben az értékesített mobiltelefonok 40%-a  okostelefon volt, a fejlett államokban, köztük hazánkban ez az arány már megközelíti az 50%-ot. A Telekomnál például az előfizetéssel értékesített mobiltelefonok esetében  tízből kilenc már okostelefon.

A globális adatforgalom 2011 és 2012 negyedik negyedéve között megduplázódott, 2018-ra pedig várhatóan a 12-szeresére növekszik majd. Ez komoly kihívás elé állítja a szolgáltatókat: a hatékonyságot szem előtt tartva hálózatukat folyamatosan modernizálniuk kell. Ráadásul az, hogy mindig és mindenhol online vagyunk, az internet-szolgáltatás minőségével kapcsolatos igényeket is növeli: alapvető elvárásunk, hogy azonnal hozzáférjünk az információhoz, szórakozáshoz és közösségi kapcsolata

A válasz minderre a 4G/LTE technológia: a felhasználók számára kézzelfogható előnye a nagy le- és feltöltési sebesség, valamint a lecsökkent válaszidő, aminek köszönhetően az online alkalmazások és játékok mobilhálózaton keresztüli használata még könnyebb, a nagy felbontású, akár HD minőségű videofilmek le- és feltöltése jelentősen gyorsabb, , mindezek pedig látványos mértékben javítják az ügyfélélményt. A 4G/ LTE technológia előnye a szolgáltatók számára a hatékonyabb hálózatépítésben rejlik, miközben - nagyobb adatátviteli sebességgel - jóval több ügyfél kiszolgálására alkalmas. Az LTE hálózathoz használt új berendezések mind energiafogyasztás, mind a telepítéshez szükséges hely szempontjából is jelentős előrelépést jelentenek, egyúttal üzemeltetésük is gazdaságosabb.

A 4G/LTE szolgáltatás sikeréhez három dolognak kell egyszerre jelen lennie: a jó minőségű hálózatnak, a megfelelő készülékeknek és jó tartalomnak. A Telekom mára a hazai lakosság 27%-a számára elérhetővé tette a legkorszerűbb 4G/LTE hálózatát**, beleértve Budapestet (99 %-os kültéri lefedettséggel). Tervei szerint év végéig további vidéki településeken biztosítja a 4G/LTE lefedettséget, és ezzel a magyar lakosság közel 40 százaléka számára elérhetővé teszi a szolgáltatást (kültéren).  Továbbá folyamatosan bővíti 4G-képes mobileszközei és díjcsomagjai választékát, valamint minőségi tartalom kínálatát is.

*Ericsson Mobility Report 2013 Q1
**Kültéren
Kültéri lakossági lefedettség %: a lakosság bejelentett lakcíme szerinti lakossági eloszlástérkép alapján a kültéren lefedettnek tekintett pontok által meghatározott területeken élő lakosok számának és a teljes lakosságnak a százalékos aránya. A megadott területen a mobil internet szolgáltatás épületen kívül igénybe vehető.
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.